معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

29 شهریور 1403 پنجشنبه
  • تاریخ انتشار : 1400/09/01 - 14:05
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

گفت و گو با کارشناس بیماری های خاص(دیابت) معاونت درمان با محوریت اقدامات انجام شده در هفته دیابت

آنیتا پور رضوی کارشناس نظارت بر ارائه خدمات درمانی و پیشگیری از عوارض بیماری دیابت معاونت درمان گفت: ما در اداره بیماریهای خاص معاونت درمان درصدد ارتقای کیفیت خدمات رسانی به بیماران و برگزاری دوره‌ های آموزشی به منظور توانمندسازی رابطان هستیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، با توجه به برگزاری هفته دیابت با  آنیتا پور رضوی کارشناس  نظارت بر ارائه خدمات درمانی و پیشگیری از عوارض بیماری دیابت معاونت درمان در خصوص اقدامات انجام شده گفت و گو کردیم.  


لطفاً خودتان را معرفی کنید.
 آنیتا پوررضوی کارشناس نظارت بر ارائه خدمات درمانی و پیشگیری از عوارض بیماری دیابت در مراکز دیابت در معاونت درمان دانشگاه هستم.

در خصوص اقدامات انجام شده در معاونت درمان در زمینه بیماران دیابتی بفرمایید.
ما در معاونت درمان اقداماتی همچون بازدید از مرکز دیابت دانشگاه، انجام مکاتبات با مراکز در زمینه تعیین رابط دیابت به منظور ثبت مشخصات بیماران در سامانه مدیریت بیماران نادر، آموزش چگونگی ثبت در سامانه و برگزاری وبینار و در اختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور به مراکز را انجام می‌دهیم.

در خصوص اقدامات انجام شده در بیمارستانها توسط رابطان دیابت بفرمایید.
رابطان دیابت در مراکز به اقداماتی همچون  انجام خدمات درمانی شامل زخم پای دیابتی، توانبخشی و دریافت کمک هزینه انسولین برای بیماران و ثبت مشخصات آنها در سامانه  RDA  می پردازند.

در خصوص فعالیت‌ های انجام شده در هفته دیابت توضیح دهید.
در هفته دیابت که ۲۲ تا ۲۸ آبان بود،   ویزیت رایگان بیماران، آموزش پیشگیری از دیابت به بیماران، ارائه پمفلت‌های آموزشی به بیماران، غربالگری قندخون بیماران مراجعه کننده به درمانگاه‌ها در مراکز درمانی و آموزش داروهای مورد استفاده در دیابت در مراکز درمانی دانشگاه انجام شد.  

  برنامه آینده برای بیماران دیابتی در معاونت درمان چیست؟
در اداره بیماریهای خاص معاونت درمان ما درصدد ارتقای کیفیت خدمات رسانی به بیماران و  برگزاری دوره‌ های آموزشی به منظور توانمندسازی رابطان هستیم.

رابطان بیماران خاص در بیمارستان چه اقداماتی انجام می‌ دهند؟
رابطان بیماری‌های خاص فعالیت‌های متعددی همچون ثبت مشخصات بیماران در سامانه، برنامه ریزی به منظور سهولت دسترسی بیماران به خدمات، پیگیری مکاتبات و ثبت عملکرد بیماران در سامانه وزارت بهداشت برای تخصیص اعتبارات به مرکز را انجام می‌دهند.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 239128
الهام  حق شناس
تهیه کننده

الهام حق شناس

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *