معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 مهر 1403 دوشنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/07/30 - 09:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

کاروان زیارتی «اولین سلام»؛ گامی نوآورانه در حمایت از بیماران خاص

نشست تقدیر از حامیان کاروان زیارتی اولین سلام، باحضور دکتر سید رضا رئیس کرمی، رئیس دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، دکتر فاطمه خزاعی، رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص معاونت درمان، آرزو سلطانی فرد، مسئول واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان، حامیان کاروان زیارتی اولین سلام و کارشناسان معاونت درمان، روز شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست تقدیر از حامیان کاروان زیارتی «اولین سلام»، دکتر سید رضا رئیس کرمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران، روز شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ در ستاد مرکزی دانشگاه بر اهمیت حضور و نقش‌آفرینی خیرین در عرصه‌های درمانی تاکید کرد و گفت: «بدون یاری خیرین، بسیاری از اقدامات مهم را نمی‌توان به پیش برد. سفر "اولین سلام" حرکتی نوآورانه و الهام‌بخش بود که ارتباط مستقیمی با حوزه درمان دارد. چراکه بیماران مزمن، علاوه بر نیازهای جسمی، به حمایت‌های روحی و روانی نیز احتیاج دارند. این سفر، به‌ویژه برای بیماران خاص که نمی‌توانند مانند افراد عادی زندگی کنند، حرکتی بسیار ارزشمند و ضروری بود.»
 
وی همچنین افزود: «این اقدام نه‌تنها از نظر معنوی ارزش دوچندانی دارد، بلکه به بهبود اثربخشی روند درمانی بیماران کمک شایانی می‌کند. برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای که برای این بیماران در نظر گرفته شده بود، نشان‌دهنده درک عمیق از نیازهای آن ها است.»
 
دکتر رئیس کرمی با اشاره به اهمیت مشارکت بخش خصوصی و خیرین در تأمین تجهیزات پزشکی و دارو، تصریح کرد: «در حال حاضر سنگین‌ترین و پیچیده‌ترین اعمال جراحی در بیمارستان‌های ما انجام می‌شود، اما همکاری بخش خصوصی و خیرین می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در پیشبرد این روند داشته باشد. حمایت‌های ارزشمند شما زمینه‌ساز تحولاتی عظیم در بهبود کیفیت خدمات درمانی است و این حرکت‌ها ماندگار و اثرگذار خواهند بود.»
 
این نشست، با هدف تقدیر از تلاش‌های ارزشمند حامیان این حرکت بزرگ، بار دیگر بر اهمیت همدلی و همکاری همگانی در ارتقای خدمات به بیماران تأکید کرد.

دکتر گنجعلی خان گفت: ما در معاونت درمان از زمان کرونا تا کنون، همکاری های زیادی را از خیرین دیدیم. با توجه به اینکه بسیاری از بیماران، به دلیل ذات بیماری و مسائل مالی، توان سفر ندارند، تصمیم بر این شد که تعدادی از آن ها را به زیارت مشهد مقدس ببریم.

وی افزود: یکی از اهداف ما در معاونت درمان این بود که شبکه بیماران خاص تشکیل دهیم و این بیماران را شناسایی کنیم، پس از آن، مشکلات بیماران خاص که اغلب، مشکلات اجتماعی آن ها بیشتر از مشکلات درمانی آن ها است، را پیگیری کنیم. مسائل اجتماعی بیماران خاص جزو دغدغه های ما قرار گرفته است و تصمیم بر این شد که با کمک واحد مددکاری و ارگان های اجتماعی به این مورد رسیدگی کنیم و زندگی این عزیزان را سامان ببخشیم و سطح زندگی آن ها را بالاتر بیاوریم. سفر اولین سلام با کمک خیرین، پنج بار در دانشگاه انجام شد و ما در صدد انجام کارهای اجتماعی دیگر از جمله کمک های معیشتی به بیماران، پرداخت و کاهش هزینه رفت و آمد بیماران و ... نیز هستیم.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 281704
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

تصاویر

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه