معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

31 شهریور 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/09/01 - 13:49
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 349
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با بنیاد غیر دولتی صلح و سلامت مهریا

به منظور همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با بنیاد غیر دولتی صلح و سلامت مهریا روز سه شنبه 16 آبان 1402 جلسه ای در دفتر مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، به منظور گسترش همکاری با سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه برای بهبود کیفیت خدمت رسانی به بیماران تحت پوشش دانشگاه، جلسه ای با حضور دکتر علی گنجعلی خان، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها، دکتر فاطمه خزاعی، رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص و صعب العلاج، سها داودپور، کارشناس اداره مددکاری اجتماعی معاونت درمان، دکتر شریفی، مدیرعامل، دکتر جوشقانی، معاون بهداشت و درمان، مهندس مولایی، مدیر اقتصادی و دکتر پدرام، معاون فرهنگی بنیاد صلح و سلامت مهریا، روز سه شنبه 16 آبان1402 و در معاونت درمان برگزار شد.

دکتر گنجعلی خان در خصوص رسالت دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر برای ارائه خدمات درمانی گفت: با توجه به اینکه کادر درمان مهم ترین عنصر نظام مراقبتی و درمانی هستند و نظر به نقش مهم سلامت در ارتقاء عملکرد و بهره وری کارکنان، دانشگاه علوم پزشکی تهران طرح ارائه خدمات غربالگری سرطان پستان به عنوان شایع ترین سرطان بین زنان را ویژه کارکنان دانشگاه اجرایی کرد. در این طرح پانصد نفر از بانوان کارمند بالای چهل سال از طریق انجام ماموگرافی غربالگری شده اند که در این بین صد نفر نیاز به پیگیری های بیشتر داشته و دو نفر با تشخیص قطعی تحت درمان قرار گرفتند. براساس این آمار به نظر می رسد کادر درمان به دلیل درگیری در تامین سلامت بیماران، از سلامت خود غافل شده اند و نیاز است در سطح کشور با الگوبرداری از دانشگاه علوم پزشکی تهران طرح غربالگری برای کارکنان بهداشتی درمانی اجرایی شود.
وی با اشاره به چشم انداز دانشگاه در راستای اجرای طرح غربالگری سرطان پستان برای بانوان بالای چهل ساله ساکن در مناطق تحت پوشش گفت: به منظور پیاده سازی این طرح از حمایت خیرین حوزه سلامت، موسسات خیریه و انجمن های فعال در عرصه سرطان استقبال می کنیم.

دکتر خزاعی با اشاره به افزایش آمارهای بیماری سرطان به ویژه سرطان پستان که شایع ترین نوع سرطان در بین زنان است، عنوان کرد: انجام غربالگری می تواند ضمن تشخیص به هنگام این بیماری تا حد زیادی در روند درمان کمک کننده بوده و مرگ‌های ناشی از سرطان پستان را کاهش دهد. بدین ترتیب برنامه دانشگاه این خواهد بود که ضمن انجام غربالگری از طریق ماموگرافی و کولپوسکوپی برای بانوان بالای چهل سال، غربالگری کولونوسکوپی برای آقایان را نیز  ارائه نماید.
سپس دکتر شریفی با اشاره به هدف تاسیس بنیاد مهریا برای انجام تسهیلگری های لازم برای ارائه خدمات حمایتی به افراد نیازمند گفت: این بنیاد دارای یک ظرفیت بالقوه قانونی در داخل و خارج از کشور است که امکانات و اختیاراتی را متناسب با آن برای ما به همراه دارد. در این رابطه هدف ما ایفای نقش تسهیلگری و وصل کردن این امکانات و تسهیلات به افراد نیازمند است. با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه برتر یک مجرا برای شناسایی بیماران نیازمند است درخواست داریم بستر همکاری بین بنیاد مهریا و دانشگاه از طریق انعقاد تفاهم نامه ایجاد شود.
در ادامه نشست در خصوص زمینه های همکاری مشترک طرفین در حوزه های تامین تجهیزات پزشکی، هزینه های درمانی، دارویی و ارائه خدمات روانی اجتماعی صحبت و مقرر شد پیش نویس تفاهم نامه ای در این خصوص تهیه شود.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 252071
الهه نظری
تهیه کننده

الهه نظری