معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

16 تیر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/01/18 - 13:13
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 84
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همبستگی گروه مامایی، رکن اصلی در تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

اداره مادر، نوزاد و مامایی، کارگاه آموزشی کمک به بقای مادر را با محوریت مدیریت زایمان طبیعی و عوارض آن، ویژه ماماهای شاغل در مراکز تحت نظارت در اسفندماه 1402 برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، کارگاه آموزشی کمک به بقای مادر با محوریت مدیریت زایمان طبیعی و عوارض آن، ویژه ماماهای شاغل در مراکز تحت نظارت به همت اداره مادر، نوزاد و مامایی با حضور دکتر علی گنجعلی خان، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها، مژگان اکبری، مسئول اداره مادر، نوزاد و مامایی، زهره ملکی، کارشناس سلامت مادران و با همراهی دکتر پریسا صمدی و دکتر مریم مریدی، اعضای هیئت علمی گروه آموزشی سلامت باروری و مامایی در اسفندماه 1402 برگزار شد.
دکتر علی گنجعلی خان گفت: ماماها جزو لاینفک مراقبت مادر و نوزاد در سیستم بهداشتی درمانی هستند و همبستگی افراد در این گروه وسیع، رکن اصلی در تحقق اهداف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.
مژگان اکبری تصریح کرد: با توجه به اهمیت برنامه سلامت مادران، آموزش و توانمندسازی گروه های ارائه دهنده خدمت به مادران باردار ضروری بوده و این مهم امری ضروری در راستای کاهش مرگ و عوارض در آن ها است.
دکتر مریم مریدی ضمن اشاره به اهمیت حفظ کرامت مادران در دوران بارداری و زایمان، مطالبی را پیرامون زایمان طبیعی، مدیریت زایمان بریچ و دیستوشی شانه ارائه داد.
خروج جفت، پارگی های حین زایمان و مدیریت خونریزی های پس از زایمان توسط دکتر پریسا صمدی عنوان شد.
در این جلسه از کارشناسان سلامت مادران بیمارستان های دولتی در کسب رتبه اول شاخص مورتالیتی مادران در سطح استان تهران توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل به عمل آمد. 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 262861
مژگان  اکبری
تهیه کننده

مژگان اکبری