معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

02 مهر 1403 دوشنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/07/02 - 13:52
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست هم اندیشی و هماهنگی درخصوص ابلاغ دستورالعمل سلامت روان در بیمارستان ها

نشست هم اندیشی و هماهنگی درخصوص ابلاغ دستورالعمل سلامت روان در بیمارستان ها باحضور دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، سرپرست معاونت درمان و مسئولان سلامت روان بیمارستان ها، روز دوشنبه 2 مهر 1403 برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست هم اندیشی و هماهنگی درخصوص ابلاغ دستورالعمل سلامت روان در بیمارستان ها باحضور دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، سرپرست معاونت درمان، دکتر هاله حدادپور، مسئول واحد سلامت روان، آرزو سلطانی فر، مسئول واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان، المیرا صحرایی، کارشناس واحد سلامت روان معاونت درمان و مسئولین سلامت روان بیمارستان ها، روز دوشنبه 2 مهر 1403 برگزار شد.

دکتر گنجعلی خان درخصوص ایجاد واحد جدید سلامت روان در بیمارستان ها در زیر مجموعه معاونت درمان و پست سازمانی مسئولین سلامت روان بیمارستان ها، مطالبی را عنوان کرد و گفت: ما پیگیر هستیم تا پست سازمانی مسئولین سلامت روان تعریف شود و روانشناسان بالینی در بیمارستان ها هویت پیدا کنند و خدمات لازم را ارائه دهند. با پیگیری های انجام شده مقرر شد مسئولین سلامت روان بیمارستان ها حتما دارای مدرک روانشناسی باشند و از سایر رشته ها در این حیطه خدماتی صورت نگیرد.

وی ایجاد درمانگاه های مرتبط با روانشناسی در بیمارستان ها، حضور روانشناسان بر بالین بیماران، ارتباط با پزشکان معالج و روانپزشکان بیمارستان و ارتباط با واحدهای مددکاری اجتماعی را مهم دانست و گفت: سلامت روان برای خدمت به دو گروه هدف ( بیماران و پرسنل) تشکیل شده است. این کار، یک کار گروهی است و روانشناسان باید با همکاری روانپزشکان، مددکاران اجتماعی و سایر کادر درمان در پیشبرد اهداف همکاری کنند.

سرپرست معاونت درمان افزود: این، یک نقطه شروع است. شاخص هایی طراحی شده است که طبق آن، عملکرد روانشناسان در بیمارستان ها بررسی و مشخص می شود که چقدر از اهداف به نتیجه رسیده است.

دکتر گنجعلی خان به انجام ویزیت مجازی اشاره کرد و گفت: ویزیت مجازی فرصت مناسبی است و می توانید با استفاده از کلینیک مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران به کار خود توسعه ببخشید.

  • گروه خبری : جلسات,اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,ویژه دانشگاه,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 278855
فائزه  فهیمی
نویسنده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *