معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

21 شهریور 1403 چهارشنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/05/23 - 06:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 474
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید معاون درمان دانشگاه از بیمارستان جامع بانوان آرش

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران: کارنامه عملیاتی بیمارستان یک ضرورت است

دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازدید از بیمارستان جامع بانوان آرش گفت: آماده سازی کارنامه عملیاتی برای هر بیمارستان اولین بار در کشور انجام شده است و ما در این بازدیدها آن ها را بررسی می کنیم. کارنامه عملیاتی یک ضرورت است چرا که در اعتباربخشی بیمارستان، همه موارد ارزیابی می شود ولی در کارنامه عملیاتی، بیمارستان ها باتوجه به شرایطی که دارند، سنجیده می شوند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، روز یکشنبه 21 مرداد 1403 دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه و گروه همراه، از بیمارستان جامع بانوان آرش بازدید کردند.

دکتر ناطقی درخصوص کارنامه عملیاتی بیمارستان کارنامه عملیاتی یک نقشه راه برای رئیس دانشگاه است تا عملکرد بیمارستان را در حوزه های مختلف بسنجد و این مورد کمک می کند تا سطح مدیریت در دانشگاه بالا برود.
معاون درمان دانشگاه به مصوب بودن اقدامات اشاره کرد و گفت: هیچ اقدامی در بیمارستان نباید به صورت شفاهی انجام شود و همه موارد باید به صورت مکتوب و مصوب باشد.
وی به کارسنجی پرسنل تاکید کرد و ادامه داد: باید کارسنجی کنیم که هدف کارکنان در محل کار مشخص باشد و شخصی در بیمارستان بیکار نباشد. هیچ کاری در بیمارستان نباید زمین بماند.
دکتر ناطقی درخصوص خوش برخوردی پزشکان با بیماران گفت: باید آموزش رزیدنت ها تغییر کند. با آموزش، تاکید و تذکر می توانیم به هدف برسیم.
وی ادامه داد: بسیاری از پرونده های سرپایی بیمارستان ها به صورت الکترونیک درآمده است، درحال حاضر باید روی خلاصه پرونده ها دقت کنیم تا به صورت الکترونیک انجام شود. خلاصه پرونده الکترونیک بیماران، برای شان و عنوان دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار حائز اهمیت است. باید از رفت و آمد بیهوده بیماران جلوگیری کنیم و با کلینیک مجازی، رضایتمندی بیماران را افزایش دهیم. فرهنگ سازمانی و مواردی که قابل تغییر است، باید مطابق استانداردهای اعتباربخشی تغییر یابد. در ساختار بعضی فرآیندها مشکلاتی وجود دارد که باید پس از بررسی های لازم، اصلاح شوند. توسعه و اصلاح فرآیندهای بیمارستان بسیار شایسته و با اهمیت است.

در این نشست دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان های دانشگاه، دکتر خورشید وسکوئی، مدیر حوادث و پدافند غیرعامل دانشگاه، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه و دکتر شیوا خوشنویس، معاون مدیر نظارت و اعتباربخشی مطالب مربوط به مدیریت های خود را توضیح دادند.

سارا صالحی، رئیس اداره کیفیت و اعتباربخشی معاونت درمان ضمن ارائه نتایج کارنامه بیمارستان آرش، عنوان کرد: از جمله نکات مهم در تحلیل کارنامه عملکردی بیمارستان ها، توجه به ضرایب شاخص ها در هر محور و اختصاص آن ها به کمیته های بیمارستانی است که پایش و تحلیل شاخص ها باید از آن طریق پیگیری و روند بهبود منطقی آن ها پیش گرفته شود‌.

 

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,اخبار مدیریت نظارت و اعتباربخشی ,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 273805
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *