معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

31 شهریور 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/09/04 - 10:39
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 202
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم بزرگداشت روز پرستار معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

آیین بزرگداشت مقام پرستار همزمان با فرارسیدن ولادت حضرت زینب(س) و با حضور وزیر بهداشت، تولیت آستان قدس رضوی، معاون پرستاری وزارت بهداشت و جمعی از پرستاران کشور در بارگاه رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر عباس عبادی، معاون پرستاری وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از پرستاران منتخب سراسر کشور از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در بارگاه رضوی برگزار شد. در این سفر زیارتی، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه به همراه سیزده نفر از کادر پرستاری برگزیده کشوری دانشگاه علوم پزشکی تهران حضور داشتند.

 دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه آیین بزرگداشت مقام پرستار در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی، با اشاره به رشد آموزش پرستاری در کشور در مقاطع مختلف، یادآور شد: شصت و هفت دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور فعال اند که دانشکده های پرستاری آن ها، از بهترین دانشکده‌ها هستند.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰ هزار پرستار در کشور تربیت می‌شوند و حتی متقاضیانی از خارج از کشور برای تحصیل در رشته پرستاری در ایران وجود دارد، افزود: آموزش های ما در کشور، نظری نیست، بلکه در بیمارستان ها به صورت عملی، آموزش‌های مورد نیاز ارائه می‌شود. همچنین از روش‌های جدید آموزشی مانند شبیه سازها استفاده می شود و به همین خاطر فارغ التحصیلان پرستاری در کشور، توانمندی بالایی دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به پیشرفته بودن دستگاه ها و تجهیزات پزشکی در کشور، گفت: تجهیزات جدید و پیشرفته درمان در کشور مورد استفاده قرار می گیرند که پرستاران ایرانی باید آموزش های روزآمد را در این زمینه فرا بگیرند.

به گفته دکتر عین اللهی، امروزه دنیا از شیوه درمان تهاجمی به سوی درمان غیرتهاجمی در حرکت است و با همین رویکرد خدمات پرستاری در منزل نیز در کشور ارائه می شود تا افرادی که در دوران نقاهت قرار دارند بتوانند از شرکت های در حال تاسیس و مورد تایید وزارت بهداشت، خدمات پرستاری دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه خدمات پرستاری در منزل موجب کاهش بار بیمارستان‌ها و تقویت مراقبت از بیماران در کانون گرم خانواده ها می شود. همچنین ثابت شده که درمان بیماران در منزل، با سرعت بیشتری رخ می دهد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وزیر بهداشت با بیان اینکه آزمون استخدامی بیست و پنج هزار نفر در وزارت بهداشت در اواخر مهرماه در کشور برگزار شد، گفت: چهارده هزار نفر در این آزمون از گروه پرستاری پذیرفته شدند. همچنین نتایج اولیه آزمون کتبی اخیرا اعلام شده و مرحله بعدی مصاحبه است که امیدواریم پذیرفته‌شدگان به زودی مشغول به کار شوند.

در این مراسم همچنین از چندین خانواده شهدای والامقام مدافع سلامت و نیز اساتید و اعضای هیات علمی گروه پرستاری تقدیر شد و در این مراسم، میثاق نامه پرستاری را به صورت جمعی زمزمه کردند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت پرستاری,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 252175
فاطمه پولادی
تهیه کننده

فاطمه پولادی