معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

16 تیر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/05/31 - 07:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 369
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سومین جلسه دوره آموزشی گردشگری سلامت با محوریت فرایند پذیرش و درمان بیماران بین الملل

واحد گردشگری سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، سومین جلسه دوره آموزشی گردشگری سلامت با محوریت آشنایی با فرایند پذیرش و درمان بیماران بین الملل را در بیمارستان شریعتی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، سومین جلسه دوره آموزشی گردشگری سلامت با حضور دکتر حسن برکتی، مدیر بیمارستان شریعتی، دکتر محمدحسین پورغریب شاهی، پزشک IPD (گردشگری سلامت) بیمارستان شریعتی، شیما هادوی، کارشناس مسئول گردشگری سلامت معاونت درمان به عنوان مدرس دوره، سیده فاطمه حسینی، کارشناس گردشگری سلامت معاونت درمان، کارشناسان IPD و مسئولان پذیرش بیمارستان های تحت پوشش در بیمارستان شریعتی، روز یک شنبه بیست و نهم مرداد 1402 برگزار شد.
دکتر برکتی به اهمیت جذب بیماران بین الملل و پیشینه بیمارستان شریعتی در این خصوص در سال های گذشته اشاره و بیان کرد: در صورت یکپارچه کردن نظرات و اهداف معاونت های مختلف دانشگاه، این امر تسهیل خواهد شد، همچنین تمرکز بیمارستان های دولتی به امر اعتباربخشی و فراهم آوردن شرایط استانداردهای بین المللی را مهم تلقی کرد.
دکتر پورغریب شاهی، جذب بیمار بین الملل را به عنوان اعتبار مجموعه دانست و ارائه خدمات به این بیماران را نشان از استانداردهای قابل قبول یک بیمارستان در سطح بین المللی عنوان کرد و نقش کادر پشتیبانی بیمارستان نظیر پذیرش، حراست، کارشناس IPDرا مورد تاکید قرار داد. 
هادوی در این دوره که با محوریت آشنایی با فرآیند پذیرش و درمان بیماران بین الملل بود، در خصوص این فرآیند، نحوه ثبت بیمار بین الملل در HIS و گزارش دهی بیماران بین الملل، ارجاع بیمار به سایر مراکز درمانی توضیحاتی ارائه داد.
کارشناسان IPD و مسئولان پذیرش بیمارستان ها، درباره چالش های این فرآیند بحث و تبادل نظر کردند و تجارب مرتبط در این زمینه را به اشتراک گذاشتند.

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,اخبار گردشگری سلامت
  • کد خبر : 243429
شیما هادوی
تهیه کننده

شیما هادوی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *