معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

16 تیر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/08/07 - 12:21
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 266
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

رفع چالش های موجود در زمینه ROP نوزادان در بیمارستان فارابی

در راستای عملیاتی نمودن ماده پنجاه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در زمینه حفظ بقا و ارتقاء سلامت نوزادان، اداره مادر، نوزاد و مامایی اقدام به برگزاری نشست هم اندیشی در زمینه رفع چالش های موجود در زمینه ROP نوزادان در بیمارستان فارابی کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، نشست هم اندیشی بررسی چالش های موجود در زمینه ROP نوزادان در مراکز تحت پوشش دانشگاه در مهر ماه سال جاری با حضور اعضای هیئت علمی گروه نوزادان و چشم پزشکی دانشگاه برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر علی گنجعلی خان، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها، دکتر مهدی خداپرست زواره، رئیس بیمارستان فارابی، دکتر سید محسن رفیع زاده، معاون درمان بیمارستان فارابی، دکتر فقیهی، رئیس بخش شبکیه بیمارستان فارابی، دکتر ریاضی، معاون آموزشی بخش رتین بیمارستان فارابی و مژگان اکبری، مسئول اداره مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

دکتر خداپرست از دغدغه های چشم پزشکان ارائه دهنده خدمت ROP و عدم تمایل دانش آموختگان این رشته برای ادامه فعالیت به دلیل وجود چالش های عدیده در این زمینه صحبت کرد.

دکتر گنجعلی خان در این نشست در خصوص اهمیت مراقبت ROP نوزادان در راستای کاهش بروز موارد پرخطر که منجر به عارضه جبران ناپذیر نابینایی نوزادان می شود، صحبت کرد.

وی حمایت خود و معاون درمان دانشگاه را از اساتید چشم پزشکی ارائه دهنده خدمت ROP اعلام کرد و از اساتید این گروه خواست مشکلات موجود در زمینه ROP را مطرح کنند تا در سطح معاونت درمان دانشگاه و وزارت متبوع مورد بررسی قرار گیرد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 249653
مژگان  اکبری
تهیه کننده

مژگان اکبری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *