معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

14 مهر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/12/13 - 15:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 152
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راه اندازی کلینیک جامع جراحی های چاقی و سرطان در بیمارستان یاس

دکتر آرش جعفریه، رئیس بیمارستان یاس در مصاحبه با محمدرضا شهسواری، کارشناس روابط عمومی این معاونت درخصوص افتخارات اخیر بیمارستان صحبت کرد و گفت: مجتمع بیمارستانی یاس بر اساس رسالت، ماموریت و خط مشی که دانشگاه به آن محول کرده است، در جهت توسعه و جنرال شدن گام نهاده و در این راه بسیار موفق بوده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، دکتر آرش جعفریه، رئیس بیمارستان یاس در مصاحبه با محمدرضا شهسواری، کارشناس روابط عمومی این معاونت درخصوص افتخارات اخیر بیمارستان صحبت کرد و گفت: مجتمع بیمارستانی یاس بر اساس رسالت، ماموریت و خط مشی که دانشگاه به آن محول کرده است، در جهت توسعه و جنرال شدن گام نهاده و در این راه بسیار موفق بوده است.
وی درخصوص اتاق عمل های بیمارستان یاس گفت: اتاق عمل های بیمارستان کاملا فعال است. رشته های مختلفی ازجمله جراحی های زنان و زایمان با جنبه آموزش، رشته های جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات، ارتوپدی و اورولوژی و جراحی سرطان در بیمارستان یاس فعال است و خدمت رسانی به بیماران مراجعه کننده انجام می شود.
رئیس بیمارستان یاس درخصوص فعالیت های شاخص و جدید بیمارستان گفت: با حمایت های رئیس و معاون درمان دانشگاه، کلینیک جامع جراحی های چاقی در بیمارستان یاس راه اندازی شد. بیماران دچار چاقی های مفرط از چند نظر باید تحت نظر پزشک قرار گیرند که جراحی یکی از جنبه های آن است. ما با همکاری متخصصین داخلی، غدد، فیزیوتراپی، طب ورزشی، روانپزشکان، جراحان فوق تخصص و فلوشیپ، جراحان لاپاروسکوپی، درمانگاه جامع جراحی چاقی را راه اندازی کردیم که با استقبال خوبی از بیماران مواجه شد. امید است بتوانیم در سال آینده با افزایش تعداد اعمال جراحی در این زمینه روبرو شویم. موضوع دیگری که در بیمارستان پیگیر آن هستیم، تشکیل مرکز جامع تشخیص و پیگیری بیماران مبتلا به سرطان پستان است. ما با اتکا به پزشکان فوق تخصص جراحی سرطان در بیمارستان، این کلینیک را راه اندازی کردیم.
وی ادامه داد: از جمله اتفاقات دیگر این بیمارستان که باعث افتخار است، انجام جراحی های مغز و اعصاب با حمایت و همکاری گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه می باشد. ما با داشتن دستگاه نویگیشن که ساخت ایران است و بسیار هم مورد توجه همکاران جراح مغز و اعصاب قرار گرفته است، جراحی های تومور مغزی و قاعده جمجمه را آغاز کردیم و درحال پذیرش بیمار هستیم. اولین جراحی با تکنولوژی واقعیت افزوده در بیمارستان توسط یکی از جراحان اعصاب و با همکاری تیم فنی دانشگاه شریف و دانشگاه علم و صنعت انجام شد که امید است تعداد این اعمال جراحی در سال آتی افزایش یابد.
بیمارستان یاس با همکاری معاونت درمان، موفق شد اولین بیمارستانی باشد که قرار داد برونسپاری بخش گردشگری سلامت را منعقد کند و به زودی بخش گردشگری سلامت توسط شرکت طرف قرار داد بیمارستان به جمع ظرفیت های بیمارستان اضافه خواهد شد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 260930
فائزه  فهیمی
نویسنده

فائزه فهیمی