معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

19 شهریور 1403 دوشنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/05/30 - 12:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 326
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مصاحبه با دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه در خصوص افتتاح اولین کلینیک زخم در دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر ناطقی: هر چه کلینیک زخم در مراکز دولتی ما بیشتر باشد و ارائه خدمات بصورت گسترده تر صورت گیرد، رفاه حال بیماران را بیشتر فراهم خواهد کرد

با توجه به افتتاح اولین کلینیک زخم دانشگاهی در بیمارستان ضیائیان، دکتر سعید ناطقی توضیحاتی درخصوص اهمیت کلینیک زخم دانشگاهی در سطح کشور و دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، با توجه به افتتاح اولین کلینیک زخم دانشگاهی در بیمارستان ضیائیان، دکتر سعید ناطقی توضیحاتی درخصوص اهمیت کلینیک زخم دانشگاهی در سطح کشور و دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه داد.
معاون درمان دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماران دچار زخم های مزمن هستند و نیاز به خدمات مراقبت از زخم دارند، که این خدمات، گاها به راحتی در اختیار بیماران قرار ندارد. هر چه کلینیک زخم در مراکز دولتی ما بیشتر باشد و ارائه خدمات بصورت گسترده تر صورت گیرد، حتما رفاه حال بیماران را فراهم خواهد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به سبک زندگی در کشور ما، میزان ابتلا به بیماری های مزمن مثل دیابت رو به افزایش است. البته این افزایش در کل جهان هست و کشور ما هم متاثر از این موضوع می باشد. از عوارض بیماری دیابت، زخم های دیابتی است که معمولا در اندام های تحتانی (مثل کف پا) اتفاق می افتد و آن هم ناشی از اختلال در خون رسانی به دنبال بیماری دیابت است، در بیماری دیابت، اختلالات نورولوژیک و اختلالات چرخش خون و عروقی ایجاد می شود و احتمال وقوع زخم های دیابتی افزایش میابد. البته تنها دیابت نیست که منجر به ایجاد چنین زخم هایی می شود. بسیاری از بیماری های دیگر نیز می تواند همچین عوارضی را داشته باشد.
معاون درمان دانشگاه افزود: ترمیم این زخم ها یک پروسه زمانبر هست و معمولا هزینه زیادی را به بیمار و خانواده اش تحمیل می کند. بنابراین برای اینکه هزینه های پرداختی از جیب خانوارها در حوزه سلامت را کاهش دهیم، باید به همچین مواردی بیشتر توجه داشته باشیم، به این ترتیب که خدمتی مثل زخم، دندانپزشکی و خدمات مشابهی که هنوز پوشش بیمه ای خیلی قوی ندارند و می تواند هزینه های زیادی را به خانواده ها تحمیل کند، بنابر این بهتر است که در بخش دولتی و با تعرفه های معقول تر این خدمات ارائه شود.
دکتر ناطقی گفت: بنابر این افتتاح کلینیک زخم بیمارستان ضیائیان به عنوان اولین کلینیک زخم دولتی در سطح بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران می تواند راهگشای مناسبی در این حوزه باشد. خدمات باکیفیت بالا، تحت نظارت اساتیدی که معمولا متخصص عفونی هستند و دوره های مربوط به کلینیک زخم را گذرانده اند و کارشناسان خبره ای که تجربه کافی در این حوزه دارند و آموزش های لازم را دیده اند باشد. این طلیعه مناسبی است برای اینکه در بیمارستان های دیگر هم شاهد ارائه همچین خدماتی باشیم و بتوانیم از آلام بیمارانی که مبتلا به این زخم های مزمن هستند بکاهیم.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت نظارت و اعتباربخشی ,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 243372
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *