معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1401/01/30 - 09:11
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 96
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست مشورتی راه اندازی مرکز طبی 2

دکتر ناطقی: باید کیفیت درمان را افزایش دهیم تا مردم از خدمات مناسب استفاده کنند

نشست مشورتی راه اندازی مرکز طبی 2 با هدف بررسی مولفه های موجود در بحث درمان اعم از تعداد تخت به پزشک، فهرست انتظار درمانگاه و اتاق عمل و استفاده از تجربیات روسای بیمارستان ها و رئیس گروه اطفال برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه با دکتر سید فرشاد علامه، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر محمدتقی بیگ محمدی، رئیس دانشکده پزشکی،  دکتر عزیز رسولی، مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان، دکتر رضا شروین بدو، رئیس بیمارستان مرکز طبی، دکتر سید یوسف مجتهدی، رئیس بیمارستان بهرامی، دکتر سید رضا رئیس کرمی، مدیر گروه بیماری‌های کودکان، چهارشنبه بیست و چهارم فروردین 1401 در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
دکتر ناطقی در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه بحث اصلی از این قرار بود که نواقصی را که در بحث درمان بخش اطفال داریم با فعال شدن مرکز طبی دو ترمیم کنیم. بنابراین برای اینکه نواقص را در این بخش بیابیم چند مؤلفه را بررسی کردیم یکی از این مؤلفه‌ها نسبت تخت به پزشک است؛ در صورت بالا بودن این نسبت و پس از بررسی شاخص‌ها دیگری در بیمارستان می‌توانیم در صورت نیاز به جذب بیشتر هیئت‌علمی اقدام کنیم.
 دکتر ناطقی افزود: شاخص دیگری که در این جلسه بررسی شد فهرست انتظار درمانگاه‌ها بود. زمان انتظار بیماران برای تعیین وقت به‌صورت حضوری یا اینترنتی برای مراجعه به پزشک را به‌صورت کمترین زمان، بیشترین زمان و میانگین این مدت زمان مورد بررسی قرار دادیم و مشخص شد برخی از این رشته‌ها فهرست انتظار طولانی دارند که باید در آنها تأمل بیشتری کنیم. ما باید تلاش کنیم در مرکز طبی دو، تعداد تخت و استادان بیشتری به رشته‌های دارای زمان انتظار طولانی اختصاص دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مؤلفه دیگری که بررسی شد فهرست انتظار اتاق عمل‌ها بود که برای ما مشخص می‌کرد اگر بیماری نامزد عمل جراحی می‌شود، چه مدت بعد به او فرصت عمل داده می‌شود. در برخی از رشته‌ها دیده شده که بعضاً تا سه ماه به بیمار فرصت عمل داده نمی‌شد و بیمار باید زمان زیادی را معطل می‌ماند تا جراحی شود که این اتفاق مبارکی نیست.
دکتر ناطقی اضافه کرد: سعی ما این است که با راه‌اندازی مرکز طبی دو و با اختصاص تعداد تخت‌های بستری بیشتر به رشته‌هایی که فهرست انتظار طولانی‌تری برای ویزیت و عمل جراحی در بیمارستان‌های دانشگاه دارند، این مشکل را برطرف کنیم. باید کیفیت درمان را افزایش دهیم تا مردم از خدمات مناسب استفاده کنند.
وی افزود: درواقع دلیل برگزاری این نشست، بررسی مؤلفه‌های موجود در بحث درمان ازجمله تعداد تخت به پزشک، فهرست انتظار درمانگاه و اتاق عمل و استفاده از تجربیات روسای بیمارستان‌ها و رئیس گروه اطفال بود.
در این جلسه دکتر رسولی بیمارستان‌های اطفال دانشگاه را بررسی کرد. همچنین سایر اعضا پیشنهادهای خود در رابطه با بهبود وضعیت بیمارستان ها را ارائه کردند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 238978
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *