معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

16 تیر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/07/17 - 09:19
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 709
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

جشنواره لباس بیماران در بیمارستان شریعتی دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی: طراحی لباس راحت برای بیماران دعای خیر آنان را در پی دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جشنواره لباس بیمار در بیمارستان شریعتی گفت: طراحی جدید لباس بیمار دعای خیر آنان را در پی دارد و این طراحی نمونه ای از تعهد به جامعه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جشنواره لباس بیماران با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر احمدرضا جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها و دکتر خوشید وسکوئی، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی روز شنبه 15 مهر 1402 در بیمارستان دکتر شریعتی برگزار شد.
دکتر قناعتی با قدردانی از زحمات دکتر احمدرضا جمشیدی رئیس بیمارستان شریعتی و دکتر سعید ناطقی معاون درمان در برگزاری جشنواره لباس بیمار، با بیان اینکه افراد دیدگاه های مختلف اجتماعی دارند گفت: افرادی که خود را متعهد به اجتماع و جامعه می دانند همیشه در پی بهبود شرایط موجود هستند و طراحی جدید لباس بیماران نمونه ای از تعهد به جامعه است.  
رئیس دانشگاه، تعهد رزمندگان در دوران جنگ را به نگاه متعهدانه قشر پرستاری به جامعه تشبیه کرد و افزود: نظم، دقت و دلسوزی نظام پرستاری کشور نشان دهنده انسانیت و تعهد اخلاقی بالای پرستاران است که می تواند الگوی خوبی برای کشور باشد. بنابراین کمک کنید تا این نگاه در جامعه گسترش پیدا کند.   
وی با بیان اینکه آنچه موجب رشد و قوام جوامع می شود باورهای اخلاقی و معنوی در کنار نظم و انضباط و مدیریت برنامه ریزی و فعالیت های علمی است گفت: خوشبختانه همه ما به این رویکرد اعتقاد داریم و امیدواریم این روحیه حفظ شود و با همکاری یکدیگر به استقرار عدالت و برنامه ریزی مناسب کمک کنیم. جشنواره لباس بیماران نشان داد که ما می توانیم در این زمینه بهتر و توانمندتر باشیم.
دکتر قناعتی با اشاره به بازدیدهای خود از بیمارستان های کشورهای دیگر گفت: راندمان و بازدهی بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل عرصه آموزش در بالین در حد بسیار بالایی است و باید آموزش را به سمت آموزش های عملی ببریم.
رئیس دانشگاه با بیان اینکه نگاه متعهدانه عامل موفقیت می شود افزود: پرستاران خود را متعهد به جامعه می دانند و به سبب خدمتی که می کنند دعای خیر بیماران همراهشان است.
رئیس دانشگاه خاطرنشان کرد: همه ما خدمتگزار جامعه هستیم و باید سعی کنیم تا دانشگاه مانند یک خانواده باشد و در کنار هم مانند یک تیم برای دانشگاه با بهترین کیفیت کار کنیم زیرا همه با توجه به نقش هایی که داریم مانند یک چرخ زنجیروار به هم وابسته ایم.

رفتار مناسب برای راحتی بیمار
دکتر ناطقی هم ضمن تشکر از مسئولان بیمارستان شریعتی برای اجرای این طرح گفت: وقتی جایی مثل بیمارستان شریعتی وارد عمل شود، به آن طرح و برنامه وجاهت دوچندانی می بخشد. طراحی لباس بیمار در بیمارستان روزبه نیز درحال انجام است، یکی از نکات مهم در بیمارستان، رفتار مناسب برای راحتی بیمار است. باید برای راحتی بیشتر بیماران در بیمارستان ها تلاش کنیم. این مورد باعث می شود تا مراجعه کنندگان متوجه نظم در بیمارستان شوند. لباس مناسب برای بیمار یکی از مواردی است که می تواند منجر شود تا بیمار حس کند، کارکنان به فکر بیماران هستند و این حس خوبی را بیمار منتقل می کند و احساس اعتماد او را به کادر درمان و سیستم مدیریت دانشگاه و بیمارستان جلب می کند.
وی افزود: از نظر مدیریتی سیستمی درست است که راه مدیران قبلی را ادامه دهد و به ثمر رساند. طراحی لباس بیماران از زمان سه معاون درمان پیشین در دست اجرا بود که امروز به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت. این نشان دهنده تداوم و پایداری سیستم مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

تاکید بر حفظ کرامت و اخلاق پزشکی
دکتر جمشیدی گفت: بیمارستان های دانشگاه، مراکز درمانی، آموزشی و پژوهشی هستند و این سه وظیفه مهم را در ارتباط با بیماران انجام می دهند. شرط اول وظایف کارکنان بیمارستان حفظ و رعایت اخلاق پزشکی است. امروزه اخلاق در امور پزشکی با اهمیت است که حتی در پژوهش های حیوانی نیز نکات اخلاقی از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین ما که با انسان ها سر و کار داریم و درمان و آموزشمان در گرو رفتار و برخورد با انسان هاست، باید بیاموزیم تا اخلاق پزشکی را در برخوردها و کارهایی که انجام می دهیم رعایت کنیم. این اخلاق در همه امور پزشکی باید جاری باشد. برخورد، صحبت، معاینه و معالجه بیمار باید با حفظ کرامت و اخلاق پزشکی باشد. یکی از مهم ترین مسائل برای درمان بیماران، حفظ حریم خصوصی و کرامت بیمار است.
فاطمه میربازغ، کارشناس مسئول آموزش کارکنان پرستاری، توضیحاتی درخصوص فعالیت های انجام شده برای بهره برداری از لباس جدید بیماران ارائه کرد.

  • گروه خبری : جلسات,ویژه دانشگاه,اخبار مدیریت پرستاری,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 247705
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *