معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

19 شهریور 1403 دوشنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/05/13 - 14:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 386
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید معاون درمان دانشگاه از بیمارستان امیراعلم

دکتر سعید ناطقی: نظرسنجی از بیماران نقشه راهنمای خوبی برای معاونت درمان و رئیس بیمارستان است

دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه و گروه همراه، با حضور دکتر حسن توکلی، رئیس بیمارستان امیر اعلم، روز شنبه 13 مرداد 1403 از بیمارستان امیراعلم بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه و گروه همراه، با حضور دکتر حسن توکلی، رئیس بیمارستان امیر اعلم، روز شنبه 13 مرداد 1403 از بیمارستان امیراعلم بازدید کردند.

در نشستی که پیرامون این بازدید تشکیل شد، دکتر سعید ناطقی گفت: ما در معاونت درمان برنامه داریم تا از بیمارستان ها بازدید و کارنامه عملیاتی مدیریتی که برای بیمارستان ها طراحی شده است را بررسی کنیم.

وی افزود: با توجه به شناخت رئیس دانشگاه از افراد، روسای بیمارستان ها انتخاب می شوند، بنابراین برای اینکه عوامل مخدوش کننده در انتخاب رئیس دانشگاه وجود نداشته باشد، کارنامه عملیاتی بیمارستان را تدوین و اجرایی کردیم. در این کارنامه عملکردی، امتیاز حوزه های مختلف بیمارستان، مشخص است و عملکرد را به طور کامل ارزیابی می کند.

معاون درمان دانشگاه به ارسال لینک نظرسنجی به بیماران ترخیص شده تاکید کرد و گفت: این نظرسنجی از بیماران یک نقشه راهنمای خوب برای معاونت درمان و ریاست بیمارستان است؛ چرا که رصد بیماران به صورت بیست و چهار ساعته امکان پذیر نیست.

وی درخصوص پوشش حرفه ای کادر درمان بیان کرد: در داخل بیمارستان باید همه چیز طبق مقررات انجام شود و باید محکم پشت قوانین بایستیم و آن را اجرایی کنیم؛ چراکه قانون بد، بهتر از بی قانونی است. بروز عفونت های بیمارستان و به دنبال آن مقاومت به آنتی بیوتیک ها در بیمارستان ها باید کنترل شود، بخشی از آن مربوط به پوشش حرفه ای کادر درمان، به خصوص در قسمت جراحی بیمارستان است. میزان بروز عفونت های بیمارستانی و میزان مقاومت به آنتی بیوتیک ها در ایران و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تهران بسیار پرخطر است و هزینه های سنگین و کمرشکنی را به نظام سلامت وارد می کند.

دکتر ناطقی درخصوص پیش ارزیابی بیمارستان گفت: ما در معاونت درمان فرآیندی داریم که طبق آن، بیمارستان ها را پیش ارزیابی می کنیم، ایرادات را درآورده و بعد از آن شروع به آموزش می کنیم و راهکارهایی که در تجربه با سایر بیمارستان ها بوده را آموزش می دهیم تا امتیاز اعتباربخشی بیمارستان ها بهتر شود.

وی به نقش مددکار اجتماعی در بیمارستان تاکید کرد و گفت: اصرار ما در واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان این است که از استحقاق سنجی و پرداخت مالی به بیماران خارج شود و مددکاری در بالین، طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت صورت بگیرد. باید مددکارانی را بر بالین بیماران بفرستیم تا بتوانند علاوه بر مسائل مالی، مسائل دیگر و درد های دیگر بیماران را با یک تعرفه مناسب برطرف کنند.

معاون درمان دانشگاه به ثبت شرح حال، در پرونده الکترونیک بیماران تاکید کرد.

در این نشست، سارا صالحی، رئیس اداره کیفیت و اعتباربخشی معاونت درمان درخصوص کارنامه عملیاتی بیمارستان امیراعلم توضیحاتی ارائه داد.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 273220
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *