معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1402/05/04 - 04:20
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 544
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اجرای برنامه تشخیص زودهنگام سرطان پستان در بانوان گروه سنی بالای چهل سال توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر سعید ناطقی: راه اندازی مرکز تشخیص زودهنگام سرطان پستان در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه مادر و قطب علمی سرطان در کشور ضروری است

اداره پیوند و بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، برنامه تشخیص زودهنگام سرطان پستان در بانوان گروه سنی بالای چهل سال را اجرا کرد.

 به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، اداره پیوند و بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، برنامه تشخیص زودهنگام سرطان پستان در بانوان گروه سنی بالای چهل سال را اجرا کرد.

دکتر سعید ناطقی خاطرنشان کرد: از مهم ترین گام ها در تشخیص زودهنگام سرطان، اجرای برنامه غربالگری برای تشخیص موارد مثبت به موقع و شروع درمان قبل از گذر از زمان طلایی درمان در جامعه است. ماموگرافی از روش های مهم تشخیصی سرطان پستان است؛ که به عنوان مناسب ترین روش تصویر برداری در غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان مذکور به کار می رود. به عقیده وی برنامه ریزی برای تشخیص سریع و به موقع سرطان پستان در مراحل اولیه از رسالت های اصلی این معاونت است.
 به گفته دکتر فاطمه خزاعی، رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص معاونت درمان، این برنامه باهدف ارائه خدمات سطح دو تشخیص زودهنگام سرطان، از طریق ارائه خدمات بالینی، ویزیت ها، مشاوره های عمومی و تخصصی، تشخیص و درمان سرپایی، سازمان دهی نظام ارجاع و ایجاد دسترسی عادلانه و ارتقا کیفیت این خدمات، برنامه ریزی برای غربالگری سرطان پستان در این معاونت انجام گرفت. در راستای اجرای این برنامه، ضمن برگزاری جلساتی به منظور تبادل نقطه نظرات تخصصی با حضور اساتید و افراد صاحب نظر در زمینه بررسی برنامه از نظر علمی، شناسایی ظرفیت واحدهای ماموگرافی دانشگاه، مذاکرات با معاونت توسعه دانشگاه مبنی بر پرداخت بودجه لازم برای رایگان کردن خدمت ماموگرافی برای بانوان متقاضی از ردیف مصوبات ارزیابی سلامت کارکنان، تمهیدات لازم برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان برای بانوان در گروه سنی بالای چهل سال متقاضی انجام خدمت ماموگرافی شاغل در معاونت ها، دانشکده های این دانشگاه در فاز اول، پرسنل مراکز درمانی در فاز دوم و کلیه بانوان ساکن در مناطق تحت پوشش دانشگاه در فاز سوم اندیشیده شد.
 در حال حاضر برنامه فوق در دانشگاه در فاز اول عملیاتی شده است و پس از انجام هماهنگی های لازم از جمله ثبت نسخ الکترونیک خدمت ماموگرافی توسط کارشناسان معاونت درمان، ارسال پیامک زمان انجام خدمت و رعایت نکات بهداشتی مورد نظر، بانوان شاغل در معاونت ها و دانشکده ها براساس روز و ساعت تعیین شده به همراه مدارک ماموگرافی قبلی (در صورت موجود بودن) و کارت پرسنلی به واحد ماموگرافی ساختمان انستیتوکانسر مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) ارجاع داده می شوند.
تشخیص و بررسی جواب ماموگرافی های انجام شده از طریق نرم افزار هوش مصنوعی صورت می گیرد و در صورت نیاز به پیگیری نتایج ماموگرافی، بانوان مورد نظر برای انجام بررسی های بیشتر به کلینیک تخصصی یلدا بیمارستان امام خمینی (ره) ارجاع داده می شوند و تا اعلام نتیجه نهایی و مرحله درمان مورد نیاز، این برنامه توسط اداره پیوند و بیماری های خاص این معاونت پیگیری می شود.
وی افزود: امید است با تلاش و اقدامات انجام شده بتوانیم گامی موثر در زمینه کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان پستان در بانوان کشور عزیزمان ایران برداریم.

  • گروه خبری : فعالیت های علمی ,اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,دستاور‌دهای معاونت,اخبار معاونت درمان,خدمات مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 240786
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *