معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

14 مهر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/11/18 - 15:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 312
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دکتر سعید ناطقی: خدمات درمانی باید در دسترس همه مردم قرار گیرد

روز چهارشنبه 18 بهمن 1402 جلسه ای با مدیران گروه جراحی دانشگاه با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر عزیز رسولی، مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها و سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه در معاونت درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، روز چهارشنبه 18 بهمن 1402 جلسه ای با مدیران گروه جراحی دانشگاه با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر عزیز رسولی، مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها و سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه در معاونت درمان برگزار شد.
دکتر ناطقی گفت: ما تا به امروز در تلاش بودیم ارزیابی بهتر و کامل تری از فعالیت گروه جراحی داشته باشیم. مسئله مهم ما مردمی هستند که نیازمند دریافت خدمت هستند و خدمات باید در دسترس همه مردم قرار گیرد.
وی از اعضا خواست تا گروه فقط نسبت به اعضا هیئت علمی آموزشی، متولی نباشد یعنی نیروها در بیمارستان های با وجهه آموزشی کمتر نیز، مانند بقیه گروه ها مورد توجه گروه جراحی قرار گیرد.
وی مراحل جذب نیروی پزشک ماده 88 را توضیح داد و گفت: درمان و نیاز درمانی مردم حائز اهمیت است و هیچ کاری نباید روی زمین بماند. اگر گروه بتواند برای توانمندسازی پزشکان برنامه هایی داشته باشد، ما قدردان آنان خواهیم بود.
وی درخصوص نیروی های طرحی گفت: قانون در گذشته به این صورت بود که نیروهای طرحی باید به شهرستان بروند و نباید در تهران باشند. اما در سال های اخیر باتوجه به کمبود نیروی هیئت علمی، موضوعی مطرح شد که نیروی طرحی درمانی و طرحی آموزشی به دانشگاه داده شود تا در بیمارستان های مشخص فعالیت کنند.
وی به حرکت بر لبه علم تاکید کرد و از اساتید خواست کارهای نوین و اقدامات ارزشمندی که انجام می شود بازخورد آن به معاونت درمان منعکس شود تا تولید محتوا برای آن صورت گیرد.
معاون درمان دانشگاه گفت: ویدئویی که برای غربالگری سرطان پستان توسط واحد روابط عمومی این معاونت ساخته شد، بیشترین بازدید را در سطح تمام محتوای موجود دانشگاه داشت و تولید این سبک کارها، سبب امید آفرینی میان مردم خواهد شد.
دکتر ناطقی درخصوص گزارش عملکرد پزشکان گفت: بعد از کووید 19 نظارت بر عملکرد های درمانی بیشتر شد و ارزیابی عملکرد کمی پزشکان آغاز شد.
وی توضیحاتی درخصوص کارنامه های عملکردی پزشکان ارائه داد.
اساتید گروه جراحی بر اصلاح فرایند ارتقاء تاکید کردند. دکتر احمدی آملی مدیر گروه جراحی خاطر نشان کرد اگر فردی از نظر درمانی فعالیت قابل توجهی دارد شایسته است هنگام ارتقاء اگر نقصانی در امتیاز سایر حوزه ها داشت به پاس خدمات درمانی ویژه، با ارتقاء او موافقت گردد.
از دغدغه های اصلی گروه جراحی در حوزه درمان اصلاح تعرفه ها بویژه تعرفه اساتید غیر تمام وقت بود.
  • گروه خبری : جلسات,ویژه دانشگاه,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 258896
فائزه  فهیمی
نویسنده

فائزه فهیمی