معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

19 شهریور 1403 دوشنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/01/28 - 09:15
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 200
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دکتر سعید ناطقی: تعرفه گذاری خدمات پرستاری درختی نوپا است

جلسه بررسی چالش های تعرفه گذاری خدمات پرستاری با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر طالبی، رئیس گروه بهره وری و تعرفه خدمات پرستاری وزارت بهداشت، مهناز طاهری پور، مدیر امور مالی دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان، مدیر امور بیمه، تعرفه و استاندارد دانشگاه، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه، پریوش آجودانی، کارشناس مسئول نیروی انسانی و فاطمه احمدآبادی، کارشناس کنترل کیفی و تعرفه خدمات پرستاری مدیریت پرستاری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه بررسی چالش های تعرفه گذاری با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر طالبی، رئیس گروه بهره وری و تعرفه خدمات پرستاری وزارت بهداشت، مهناز طاهری پور، مدیر امور مالی دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان، مدیر امور بیمه، تعرفه و استاندارد دانشگاه، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه، پریوش آجودانی، کارشناس مسئول نیروی انسانی و فاطمه احمدآبادی، کارشناس کنترل کیفی و تعرفه خدمات پرستاری مدیریت پرستاری روز یکشنبه بیست و هفتم فروردین 1402 در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر ناطقی گفت: تعرفه گذاری خدمات پرستاری درخت نوپا است و نیاز به تصحیح یا افزایش برخی خدمات تخصصی که در مراکز انجام می شود دارد. برای تامین رضایت کادر پرستاری و ماندگاری آنان در برخی از بخش ها نیاز به اعلام مشکلات به معاونت و پیگیری از طرف ما با نمایندگاه مراکز دارد.
دکتر طالبی نحوه احصا و دستورالعمل پرداخت تعرفه خدمات پرستاری را به طور کامل توضیح داد و ضمن پاسخگویی به ابهامات کادر پرستاری اعلام کرد: به دلیل وجود بخش های مختلف و عملکردهای متغیر کادر پرستاری در باز توزیع مبلغ تعرفه گذاری، اختلاف دریافتی متفاوتی وجود خواهد داشت.
وی درخواست کرد مواردی که احتمال عدم ثبت در باز توزیع وجود داشته، با ذکر نوع فعالیت های تخصصی اعلام شوند.
دکتر گنجعلی خان گفت: با توجه به اینکه پرستاران در بیمارستان به طور جمعی ارائه خدمت می کنند؛ تمام خدمات انجام شده محاسبه می شوند و بعد از اعمال فرمول بازتوزیع و با توجه به امتیاز هر شخص و خدمات ارائه شده، مبلغ به حساب وی واریز می شود.
وی گفت: هدف از تعرفه گذاری پرستاری، افزایش کیفیت خدمات، ارائه خدمات جدید به بیماران است و کسانی که عملکرد بیشتر و سنگین تری دارد، مبلغ بیشتری دریافت می­کنند.
مهناز طاهری پور گفت: با توجه به اینکه قوانینی در امور مالی و درمان وجود دارد، درمورد تعرفه پرستاری، در مرحله اول فرمولی داده شد که بر اساس آن طبقه بندی نامتعادل شد و ما با توجه به اینکه نارضایتی شدیدی بین پرستاران به وجود می آمد، بر اساس میانگین عملکرد کل دانشگاه، پرداختی مشخصی را انجام دادیم تا بتوانیم رضایتمندی همکاران را بالا ببریم. در مرحله دوم پرداختی، چارچوب مشخصی داشت و جداولی از طرف معاونت پرستاری وزارت بهداشت اعلام شد و بر اساس آن جدول تقسیم بندی انجام شد. جدول بر اساس کارکرد هفت ماهه HIS هر بیمارستان که در تعرفه پرستاری ثبت شده بود، بین پرستاران تقسیم شد. هدف ما از اجرای تعرفه پرستاری این بود که مانند پزشکان بتوانیم بر اساس عملکرد پرداختی داشته باشیم و ما به دنبال این نبودیم که همه پرستاران به طور یکسان مبالغی دریافت کنند. عادلانه بودن با علی السویه بودن یکی نیست و رقم دریافتی کسی که در ICU کار میکند با کسی که در بخش داخلی کار می کند متفاوت است.
سیمین رنجبران گفت: به علت تعدد خدمات کادر پرستاری امکان ثبت جزییات عملکرد پرستاران به طور دقیق و کامل، امکان پذیر نیست. بنابر این بسته های خدمت به ازای هر بخش به دانشگاه ها ابلاغ شده است؛ افرادی که بدون آسیب به کیفیت بیشترین خدمت مراقبت را ارائه دهند باید دریافتی بیشتری هم داشته باشند.
وی با تاکید بر ثبت صحیح خدمات مراقبتی، خواستار بازخورد و اعلام چالش ها جهت بازنگری ها در آینده شد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 238634
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *