معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1401/07/12 - 11:03
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 214
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دکتر رحیمی: به دلیل استقبال از طب ایرانی این رشته وارد نظام آکادمیک کشور شد

نشست مشترک تعیین جایگاه و نقش طب ایرانی در درمان ناباروری در روز یکشنبه دهم مهر 1401 در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست مشترک تعیین جایگاه و نقش طب ایرانی در درمان ناباروری با حضور دکتر علی گنجعلی خان مدیر تعالی بالینی امور بیمارستان ها، دکتر زینت قنبری مدیر گروه آموزشی بیماری های زنان و زایمان، دکتر اشرف آل یاسین رئیس بخش ناباروری بیمارستان دکتر شریعتی، دکتر فهیمه قطبی زاده معاون درمان گروه زنان و زایمان، دکتر روجا رحیمی رئیس دانشکده طب ایرانی، مژگان اکبری مسئول اداره مادر، نوزاد و مامایی دانشگاه و دیگر اعضا جلسه در ساختمان ستاد مرکزی دانشگاه روز یکشنبه دهم مهر 1401 برگزار شد.
دکتر گنجعلی خان گفت: پیرو برگزاری کمیته های درمان و مراقبت قرارگاه جوانی جمعیت و اجرای ماده 41 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر توسعه، تجهیز، راه اندازی مراکز درمان ناباروری و افزایش بیمار پذیری در سطح دانشگاه همکاران دانشکده طب ایرانی اظهار تمایل کرده بودند که همکاری های لازم با آن دانشکده در این خصوص انجام شود و ما از این موضوع استفاده کردیم تا بتوانیم از نظرات دوستان استفاده کنیم و کاری سنجیده و علمی در این زمینه انجام دهیم.
دکتر رحیمی اظهار کرد: به دلیل استقبال گسترده ای که مردم به طب ایرانی داشتند و مایل بودند خدمات طب ایرانی را دریافت کنند؛ طب ایرانی وارد نظام آکادمیک کشور شد و دانشکده های طب ایرانی تشکیل شدند. سالیان سال است که سلامتکده ها و درمانگاه های طب ایرانی وارد شد و گروه های مختلف از خدمات طب ایرانی استفاده کرده اند.
دکتر قطبی زاده گفت: کاهش هزینه ها از جیب مردم و پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری مهمترین قسمت بازنگری دستورالعمل خرید راهبردی خدمات درمان ناباروری است. تمام مراکز درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی تهران  از منظر ارائه خدمت به زوجین نابارور، قدرت علمی و امکانات موجود، در سطح سه ارائه خدمت قرار دارند. طبق تبصره 3 ماده 41 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:ارایه درمان های هم زمان طب سنتی ایرانی به زوجین نابارور زمینه استقرار این متخصصین را در مراکز درمان ناباروری سطح دو فراهم ساخته است که در سطح دانشگاه مراکز درمان ناباروری سطح دو وجود ندارد البته اقدامات و تلاش های مضاعف جهت احداث مرکز درمان ناباروری سطح دو در بیمارستان ضیاییان در حال انجام می باشد.
دکتر آل یاسین، عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: بعد از استان یزد، اولین بخش درمان ناباروری در استان تهران در دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 1369 در بیمارستان دکتر شریعتی شروع و بعد از آن دیگر بیمارستان ها مانند مجتمع بیمارستانی امام خمینی، یاس و ... نیز شروع به کار در این بخش کردند. ما مفتخر به تربیت اولین فلوشیپ های ناباروری و آندرولوژی در سطح کشور در بیمارستان شریعتی هستیم.  شایان ذکر است قبل از پوشش بیمه ای بسته های درمان ناباروری، دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمت IVF را به تمام زوجین نابارور در سال های اخیر به صورت رایگان ارائه کرده است. درحال حاضر ظرفیت بخش های ما برای پذیرش زوجین نابارور بسیار بالاتر از این است و گنجایش برای پذیرش بیماران مذکور بسیار زیاد است. خوشبختانه در حال حاضر در بسیاری از استان های کشور بخش های درمان ناباروری در سطح سه وجود دارد. در پایان هر یک از اعضا نظرات خویش را مطرح و مهمترین آن ها به عنوان مصوبه تایید شد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 238709
کلمات کلیدی
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *