معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1402/04/26 - 14:30
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 363
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

کارگاه ایمنی بیمار و اصول ارزیابی ایمنی بیمار با حمایت سازمان جهانی بهداشت

دکتر جمشیدی: رسالت ما درمان با کیفیت، آموزش و پژوهش کارآمد با حفظ کرامت انسان است

کارگاه پیاده سازی چارچوب بیمارستان دوستدار ایمنی بیمار با حمایت WHO در بیمارستان های کشور در روز دوشنبه بیست و ششم تیر 1402 با حضور نمایندگان سازمان جهانی بهداشت در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، کارگاه پیاده سازی چارچوب بیمارستان دوستدار ایمنی بیمار با حمایت WHO در بیمارستان های کشور روز دوشنبه بیست و ششم تیر 1402 با حضور نمایندگان سازمان جهانی بهداشت، دکتر احمدرضا جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی، دکتر محمدرضا جعفری، معاون درمان بیمارستان و کارشناسان ایمنی بیمار دانشگاه های علوم پزشکی کشور در بیمارستان شریعتی برگزار شد.
دکتر علی اکبری ساری، رئیس موسسه ملی تحقیقات سلامت درخصوص بیمارستان شریعتی گفت: بیمارستان شریعتی جزو اولین بیمارستان های کشور هستند که در گذشته برنامه های ارتقا ایمنی بیمار را به شکل نظام مند در بیمارستان آغاز کردند.
دکتر جمشیدی خاطرنشان کرد: بیمارستان شریعتی یکی از بیمارستان های مهم در دانشگاه علوم پزشکی تهران است؛ چرا که بیمارستان مرجع است که از سال 1974 میلادی تا کنون در حال خدمت رسانی در امر آموزش، پژوهش و درمان است و مردم از تمام شهرهای کشور به امید درمان بهتر به این بیمارستان مراجعه می کنند. ارتقا ایمنی بیمار در سایه کاهش خطاهای پزشکی و جلوگیری از آسیب به بیماران از اولویت های بیمارستان است.
وی افزود: از سال 1974 میلادی که اولین بنای بیمارستان گذاشته شد تا کنون قسمت های متعددی به این بیمارستان اضافه شده است و درحال حاضر مجموع 9 ساختمان در بیمارستان مشغول ارائه خدمت است. بیمارستان شریعتی دارای هشتصد و سی تخت مصوب است که در حال حاضر ششصد و چهل و نه تخت فعال دارد و چهل و هفت بخش تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان درحال فعالیت است. در سال گذشته به طور متوسط روزانه حدود یکصدوپنج بیمار در بیمارستان شریعتی پذیرفته و یک هزار و هفتصد و بیست و پنج نوزاد در سال گذشته در بیمارستان شریعتی متولد شده است.
رئیس بیمارستان شریعتی ادامه داد: چشم انداز بیمارستان این است که برترین مرکز ارائه دهنده خدمات آموزشی، درمانی مبتنی بر شواهد در کشور باشد و در این راستا حرکت کرده و در خاورمیانه ممتاز باشیم. رسالت ما درمان با کیفیت، آموزش و پژوهش کارآمد با حفظ کرامت انسان است. اهداف کلان بیمارستان عبارتند از: بهبود مستمر کیفیت خدمات بالینی، ارتقا ایمنی بیماران و کارکنان، ارتقا بهره وری، مدیریت کارآمد اطلاعات و منابع، ارتقای خدمات آموزش و پژوهش و ارتقا سطح سلامت مردم و جامعه.
در بیمارستان شریعتی سعی بر این است که فرهنگ ایمنی بیمار پیاده سازی و پیگیری شود. کمیته ایمنی بیمار، مورتالیتی و موربیدیتی در این بیمارستان به طور منظم برگزار می شود و استانداردهای هموویژولانس پیگیری می شود.
در حاشیه مراسم، دکتر علامی، عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس بیمارستان شریعتی و مدیر نظارت بر درمان و بهبود کیفیت بیمارستان، درخصوص این کارگاه آموزشی گفت: کارگاه ایمنی بیمار و اصول ارزیابی ایمنی بیمار با حمایت سازمان جهانی بهداشت واحد EMR (مدیترانه شرقی) از دو روز قبل با حمایت مرکز تحقیقات سلامت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شده که قسمت تئوری آن در محل تحقیقات سلامت برگزار شده است و امروز به کار عملی گروه ها اختصاص داده شده است. از تمامی کارشناسان ایمنی بیمار سراسر کشور دعوت شده بود تا در این کارگاه به منظور آشنایی با اصول ارزیابی بیمار در بیمارستان ها و اصول رعایت استانداردهای بیمارستان دوستدار ایمنی بیمار شرکت کنند.
وی افزود: این کارگاه باحضور مدرسین حوزه های بین الملل سازمان جهانی بهداشت و نمایندگان WHO برگزار شد و امروز ارزیابان و کارشناسان در گروه های مختلف تحت نظارت مستقیم نمایندگان سازمان جهانی بهداشت از بخش های مختلف بیمارستان شریعتی از نظر ایمنی بیمار بازدید کردند.

  • گروه خبری : جلسات,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 240170
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *