معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1401/06/23 - 09:28
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 132
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تاکید دکتر گنجعلی خان بر حفظ و پویایی هویت رشته مامایی درگرو ترویج زایمان طبیعی

نشست آموزشی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک ویژه ماماهای شاغل در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران روز سه شنبه بیست و دوم شهریور 1401 به صورت حضوری و مجازی در بستر تی لرنینگ در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان نشست آموزشی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک ویژه ماماهای شاغل در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر علی گنجعلی خان، مدیر تعالی و امور بالینی بیمارستان ها، دکتر مریم رادین منش، رئیس اداره اقتصاد درمان، مژگان اکبری، رئیس اداره مامایی و الهام حق شناس، کارشناس اداره اقتصاد درمان معاونت درمان در روز سه شنبه بیست و دوم شهریور 1401 بصورت حضوری و مجازی در بستر تی لرنینگ در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر گنجعلی خان ضمن تاکید بر اهمیت ثبت صحیح نسخ مامایی در پنل بیمه های پایه، در زمینه رعایت استانداردها و چارچوب قوانین موجود به منظور پیشگیری از افزایش پرداخت از طریق بیماران اشاره کرد. 
دکتر گنجعلی خان ضمن تشکر از حضور پررنگ ماماها در این جلسه اظهار داشت: نقش ماماها در ترویج زایمان طبیعی، خوشایندسازی زایمان طبیعی، انجام زایمان بی درد غیردارویی، برگزاری کلاس های آمادگی برای زایمان بسیار مهم و کلیدی است و ماماها می توانند با ایجاد یک شبکه همکاری با متخصصین زنان و با ترویج آموزش مراقبت های پیش از بارداری و حین زایمان نقش موثری در بهبود شاخص های زایمان طبیعی در سطح کشور داشته باشند.
وی بر حفظ و پویایی هویت رشته مامایی درگرو ترویج زایمان طبیعی و انجام آن تاکید کرد.
دکتر رادین منش در زمینه نحوه ثبت نام در سامانه های بیمه سلامت و تامین اجتماعی، الزامات قانونی ثبت نسخ پزشکی به صورت الکترونیک و قوانین بیمه ای در زمینه پرداخت به ماماها توضیحاتی ارائه داد.
حق شناس در زمینه نحوه نسخه نویسی در پنل های سازمان های بیمه گر پایه، آیتم های موجود، نکات مربوط به ثبت خدمات پاراکلینیک، ثبت نسخه به اتباع و مادران فاقد هویت و چالش ها و مشکلات موجود نکاتی را بیان کرد.
 قوانین مربوط به نسخه نویسی و آخرین ورژن حدود صلاحیت ماماها در مراکز درمانی، بیمارستان ها، مراکز مشاوره مامایی و استانداردهای دفاترکار مامایی و داروها و خدمات مجاز طبق آخرین بخشنامه ابلاغی از وزارت متبوع توسط مژگان اکبری ارائه شد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 238714
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *