معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

10 مرداد 1403 چهارشنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/07/23 - 06:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 253
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری کلاس آموزشی یک روزه مدیریت زخم برای سوپروایزرهای کنترل عفونت

کلاس آموزشی یک روزه مدیریت زخم برای سوپروایزرهای کنترل عفونت بیمارستان ها روز شنبه 22 مهر 1402 در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، کلاس آموزشی یک روزه مدیریت زخم برای سوپروایزرهای کنترل عفونت بیمارستان ها روز شنبه 22 مهر 1402 در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد.
مهناز هادی پور، کارشناس مسئول کنترل عفونت معاونت درمان
در خصوص هدف از برگزاری کلاس آموزشی مدیریت زخم گفت: با توجه به اهمیت عفونت های بیمارستانی و با توجه به افزایش زخم های ناشی از پای دیابتی، عدم آگاهی بیمار و کارشناس در خصوص شناخت و ارزیابی انواع زخم ها، پیشگیری و درمان به موقع، کاهش عفونت بیمارستانی و به دنبال آن کاهش هزینه ها و کاهش طول مدت بستری بیمار و جلوگیری از استفاده آنتی بیوتیک های وسیع الطیف، واحد کنترل عفونت معاونت درمان دوره های آموزشی یک روزه را برای سوپروایزرهای کنترل عفونت برگزار کرد.
وی تاکید کرد کلاس های آموزشی مدیریت زخم برای تمامی پرستاران برای تشخیص و پیشگیری زود هنگام عفونت در انواع زخم های ناشی از فشار، سوختگی، اعمال جراحی، دیابت و غیره لازم می باشد و با دانش بیشتر در این زمینه می توان از بستری طولانی مدت بیمار در بیمارستان و افزایش هزینه ها جلوگیری کرد.
صمد شمشاد، مسئول کلینیک زخم مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در خصوص آناتومی و فیزیولوژی پوست و انواع زخم ها، محلول های شستشوی زخم، دبریدمان و پانسمان های نوین و فرق آن با پانسمان های سنتی صحبت کرد.
وی ابراز کرد با آگاهی و دانش بیشتر می توان از عواقب و عوارض زخم در بیماران جلوگیری کرد و بار هزینه بیماران را کاهش داد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت نظارت و اعتباربخشی
  • کد خبر : 248240
مهناز هادی پور
تهیه کننده

مهناز هادی پور

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *