معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

16 تیر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/09/04 - 15:33
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 479
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی کارنامه عملکردی مدیریتی بیمارستان شریعتی

نشست بررسی کارنامه عملکردی مدیریتی بیمارستان شریعتی با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر احمدرضا جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی و گروه مدیتی معاونت درمان و بیمارستان شریعتی روز شنبه 4 آذر 1402 در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، نشست بررسی کارنامه عملکردی مدیریتی بیمارستان شریعتی با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر احمدرضا جمشیدی، رئیس بیمارستان شریعتی و گروه مدیریتی معاونت درمان و بیمارستان شریعتی روز شنبه 4 آذر 1402 در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد. 
دکتر قناعتی گفت: ما در مدیریت، دو مولفه سیستم و محیط را داریم، محیط جایی است که ما، در آن قرار داریم و در آن تاثیری نداریم و شرایط به ما تحمیل می شود، اما سیستم جایی است که ما با کمک یکدیگر می توانیم آن را بهتر کنیم. ما با اراده، تعهد و وجدان خود می توانیم بر شرایط تاثیر مثبت بگذاریم. اگر همه تلاشمان این باشد که در حد توانمان به بهبود سیستم کمک کنیم، بسیاری از مشکلات برطرف می شود، باید امیدوار بود و به تلاش ادامه داد.
دکتر ناطقی خاطرنشان کرد: بیمارستان شریعتی در مرحله اول ارزیابی اعتبار بخشی کشوری امتیاز خوبی کسب کرده است و انتظار می رود در مرحله بررسی مجدد نیز به این امتیاز دست یابد. در دانشگاه، سه بیمارستان مرکز قلب تهران ، شریعتی و فارابی در ارزیابی اعتباربخشی امتیاز بالایی را اخذ کرده اند. کسب رتبه های بالا برای بیمارستان های جنرال که دارای چالشهای بیشتری هستند، دشوار تر از کسب امتیاز بالا در بیمارستانهای تک تخصصی است. برای ما مایه مباهات است که یکی از بیمارستان های بزرگ جنرال ما در دانشگاه، این رتبه را کسب نماید .
وی از مسئولین بیمارستان شریعتی خواست برای گروهی از بیماران خاص، واحد پیگیری بیمار را فعال کنند. 
معاون درمان دانشگاه به رعایت بهداشت دست در بیمارستان تایید کرد و گفت: مهم است تیم مدیریتی مداخلاتی انجام دهند تا روند رعایت بهداشت دست رو به رشد شود.
دکتر ناطقی درخصوص بخش توانبخشی بیمارستان ها خاطرنشان کرد: بیمارستان های جنرال که بخش های مغز و اعصاب، آنژیوگرافی و .. دارند مکلف هستند بخش های توانبخشی را نیز داشته باشند، ما نیز تلاش میکنیم تا مشکلات جذب نیرو در این حوزه برطرف گردد.
وی به توسعه بخش هماتولوژی و انکولوژی در سطح دانشگاه تاکید کرد.
معاون درمان دانشگاه گفت: آئین نامه دقیقی از قبل برای ساعت موظفی پزشکان به تصویب رسیده است که پزشکان موظفند طبق آن در بیمارستان حضور داشته باشند. باید ساز و کار و فرآیند در بیمارستان ها طوری باشد تا اساتید یا پزشکان فوق تخصص، سریعتر بر بالین بیمار حاضر شوند تا بیمار سریعتر تعیین تکلیف شود. اسم بزرگ بیمارستان شریعتی نیازمند کار و تلاش بزرگ است.
وی به راه اندازی درمانگاه تغذیه بالینی و به افزایش درصد پوشش مشاوره تغذیه بالینی بیماران، به ویژه بیماران بخش های مراقبت های ویژه تاکید کرد. 
در این جلسه نحوه عملکرد گروه مدیریتی بیمارستان شریعتی بررسی شدند و دکتر ناطقی توضیحاتی درخصوص رتبه بندی اعتباربخشی ارائه کرد.
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,اخبار مدیریت نظارت و اعتباربخشی ,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 252231
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی