معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

16 تیر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1401/01/23 - 10:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی پرونده های زایمان های سزارین، در تاریخ های خاص

دستکاری تاریخ تولد زودهنگام یا دیرتر از از زمان اصلی نوزادان، ضمن تحمیل هزینه اضافی به خانواده ها و سیستم درمان، باعث ایجاد عوارض جسمانی و به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد می شوند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، بررسی پرونده های سزارین نخست زا 1401/01/01 در روز شنبه بیستم فروردین ماه 1401 با حضور دکتر فهیمه قطبی زاده، معاون درمان گروه زنان و رابط سلامت مادران در حوزه بهداشت، درمان و آموزش دانشگاه، دکتر مریم ربیعی، عضو گروه پریناتولوژی دانشگاه و مژگان اکبری، کارشناس مسئول گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان در بیمارستان های نجمیه و آیت اله کاشانی انجام شد.

در این جلسه مطرح شد متاسفانه تولدهای تقویمی به روش سزارین مدتی است که تبدیل به رویه ای نادرست در حوزه بهداشت و درمان شده است و با برنامه ریزی از پیش تعیین شده و تبلیغات در فضای مجازی، با تحریک و انگیزش خانواده ها، تاریخ تولد نوزادان را با هدف رسیدن به تاریخ های خاص، دستکاری و با تولد زودهنگام یا دیرتر از از زمان اصلی، ضمن تحمیل هزینه اضافی به خانواده ها و سیستم درمان، باعث ایجاد عوارض جسمانی و به خطر افتادن سلامت مادر و نوزاد می شوند.

پس از بررسی پرونده های مادران زایمان کرده در تاریخ یادشده، تذکراتی درخصوص تکمیل مستندات پرونده، درج دقیق اندیکاسیون سزارین، اخذ رضایت آگاهانه از بیمار، کنترل دقیق لیبر و ... از سوی اعضای هیئت علمی دانشگاه به مسئولین بیمارستان داده شد. در پایان مقرر شد پزشکان دارای آمار بالای سزارین های بدون اندیکاسیون به سازمان نظام پزشکی جهت بررسی عملکرد و اعمال مقررات بر اساس مواد سه و شش آیین نامه انتظامی سازمان مربوطه معرفی شوند.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 238886
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *