معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

31 شهریور 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/11/14 - 14:14
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 224
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بازدید مدیر پرستاری دانشگاه در مجموعه عمل های شکاف لب

سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه به همراه پرستو آریاملو، کارشناس مدیریت پرستاری در روز پنجشنبه 5 بهمن و جمعه 6 بهمن 1402 با حضور در بخش های بستری و اتاق عمل بیمارستان کودکان حکیم از روند پذیرش و عمل جراحی بیماران مبتلا به شکاف کام بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیمارستان کودکان حکیم با همکاری موسسه ملی سلامت مرهم اعمال شکاف لب (Cleft lip) را برای بیماران استان های کم برخوردار سایر نقاط کشور به صورت رایگان انجام داد.
سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه به همراه پرستو آریاملو، کارشناس مدیریت پرستاری در روز پنجشنبه 5 بهمن و جمعه 6 بهمن 1402 با حضور در بخش های بستری و اتاق عمل بیمارستان کودکان حکیم در جریان چگونگی پذیرش و آماده سازی بیماران شکاف لب برای عمل جراحی، انتقال به اتاق عمل، حین فرآیند عمل جراحی، انتقال به ریکاوری و بخش بستری در این بیمارستان قرار گرفتند.
پنجاه و هشت تن از کادر پرستاری سایر بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران، به صورت داوطلبانه در این پویش حضور یافتند و به کودکان مبتلا به شکاف لب، لبخندی دوباره هدیه دادند.
دکتر خسرو صادق نیت، سرپرست بیمارستان کودکان حکیم با بیان اینکه تجهیزات مناسبی در این بیمارستان خیرساز فراهم شده است گفت: این طرح خیریه با همکاری موسسه خیریه مرهم از حدود دو ماه قبل برنامه ریزی شد و توانستیم هشت تخت اتاق عمل را به این کار اختصاص دهیم. همچنین چهار بخش را با حدود هشتاد تخت به بستری این بیماران اختصاص دادیم که بتوانند مسیر درمان را به خوبی انجام دهند.
دکتر صادق نیت با اشاره به اینکه برنامه اولیه این طرح، جراحی یکصد بیمار بوده گفت:  هفتاد بیمار از استان های کم برخوردار ثبت نام کردند که حدود پنجاه نفر مراجعه کرده و برای جراحی پذیرش شدند. تمام خدمات ارائه شده از جمله اقامت بیمار و همراه بیمار و هزینه رفت و آمدشان به بیمارستان رایگان بود.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت پرستاری
  • کد خبر : 258456
فاطمه پولادی
تهیه کننده

فاطمه پولادی