معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

29 شهریور 1403 پنجشنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/06/27 - 14:11
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 104
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید سرپرست معاونت درمان از بیمارستان سینا

روز سه شنبه 27 شهریور 1403 دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، سرپرست معاونت درمان به همراه دکتر عزیز رسولی، مدیر نظارت و اعتباربخشی، دکتر خورشید وسکوئی، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه، دکتر شیوا خوشنویس، معاون مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان و دیگر اعضا از بیمارستان سینا بازدید و کارنامه عملیاتی بیمارستان را بررسی کردند.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، روز سه شنبه 27 شهریور 1403 دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، سرپرست معاونت درمان به همراه دکتر عزیز رسولی، مدیر نظارت و اعتباربخشی، دکتر خورشید وسکوئی، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه، دکتر شیوا خوشنویس، معاون مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان و دیگر اعضا از بیمارستان سینا بازدید و کارنامه عملیاتی بیمارستان را بررسی کردند.

در این نشست دکتر گنجعلی خان گفت: در بیمارستان سینا زحمات زیادی کشیده می شود و کسی نمی تواند منکر زحمات بیمارستان شود. ستاد های دانشگاهی بدون وجود بیمارستان ها هویتی ندارند و اصل کارها در این مراکز انجام می شوند. در زمان معاونت دکتر ناطقی، معاون درمان پیشین دانشگاه، تصمیم بر این شد که کارنامه عملیاتی تدوین شود، بنابر این شاخص های بیمارستان استخراج و امتیازبندی شدند؛ هدف از این کار نمایش نقاط قوت و نقاط ضعف بیمارستان است تا تصمیمات بهتری برای آینده بیمارستان گرفته شود. در این مرکز امکان ایجاد فرآیندها وجود دارد و این پویایی بیمارستان سینا باعث خرسندی و آرامش خاطر ما در معاونت درمان است.

وی به ایجاد واحد پیگیری بیماران بعد از ترخیص تاکید کرد و گفت: در سراسر کشور این واحد در بیمارستان ها وجود دارد و باید به آن توجه کرد. ارسال لینک رضایت سنجی به بیماران ترخیص شده را مدنظر قرار دهید چراکه نکته مهمی است و باید یک رضایت نسبی از عملکرد ما وجود داشته باشد. باید برای کنترل عفونت در بیمارستان ها برنامه قوی بچینیم تا نتایج خوبی از آن ببینیم، روی فرهنگ بهداشت دست سرمایه گذاری کنید چراکه امتیاز خوبی به بیمارستان است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه گفت: آئین نامه مدیریت تخت در بیمارستان ها ابلاغ خواهد شد که با استناد به آن می توان آنچه به نفع بیمارستان است اجرا شود. فعالیت و پویایی اورژانس بیمارستان سینا برای ما دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: عمر دستگاه های آزمایشگاهی نسبت به مابقی دستگاه های بیمارستان بیشتر است ولی باید به آن توجه و بازنگری ویژه کرد. توان آزمایشگاه بیمارستان سینا زیاد است، ولی می تواند با قدرت بیشتری کار کند.

سیمین رنجبران گفت: در بیمارستان سینا نسبت به سایر بیمارستان ها، رضایتمندی کارکنان بابت پرداختی ها بیشتر است و این مورد بسیار خوبی است.

دکتر رسولی به رعایت پوشش حرفه ای در بیمارستان و اتاق عمل و انجام RCA (تحلیل علل ریشه ای) در بیمارستان تاکید کرد و گفت: باید RCA برای بهبود و بالابردن استاندارد های مجموعه انجام شود.

در ادامه دکتر خورشید وسکویی مطالب مربوط به اورژانس بیمارستان را مطرح و بررسی کرد.

در این نشست سارا صالحی، رئیس اداره ارتقا کیفیت و اعتباربخشی ضمن ارائه کارنامه عملکردی بیمارستان سینا و توصیحاتی حول شاخص های هر محور، به اهمیت توجه ویژه به توانمندسازی سوپروایزران به عنوان ناظران و مدیران به ویژه در شیفت های عصر و شب اشاره کرد‌. همچنین ارتقا بیمارستان سینا با اختلاف امتیاز معنی دار نسبت به دوره های قبل را نشانه ای از برنامه ریزی دقیق و کارتیمی این مرکز دانست.

وی گفت: تهیه کارنامه عملکردی در بخش های بیمارستانی می تواند ابزار مفیدی برای پیاده سازی و آموزش استانداردها باشد. 

  • گروه خبری : جلسات,اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,ویژه دانشگاه,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 278000
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *