معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1401/04/12 - 22:02
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 71
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازدید دوره ای معاونت درمان از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

بازدید دوره ای معاونت درمان از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه و هیئت همراه، روز شنبه یازدهم تیر 1401 در سالن شورا این بیمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، بازدید دوره‌ایاین معاونت از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه و هیئت همراه، روز شنبه یازدهم تیر ۱۴۰۱ در سالن شورا این بیمارستان برگزار شد.
دکتر ناطقی خاطرنشان کرد: این جلسات دوره‌ایبابت بازرسی و سرکشی نیست، بازرسی‌ها از طرف همکاران نظارت (بازدید‌های تجمیعی) انجام می‌شود. دلیل این بازدیدها این است که مسئولان بیمارستان با مسائلی که از دید معاونت درمان وجود دارد و با حساسیت‌های معاونت درمان آشنا شوند تا اگر مشکلی از طرف بیمارستان در معاونت درمان به وجود آمده، پیگیری آن را تسریع کنیم. تاکید ما این است که اقدامات به سرعت انجام شوند.
وی به پذیرش بیماران کد ۷۲۴ تاکید کرد و گفت: بهتر است آمار پذیرش بیماران کد ۷۲۴ افزایش یابد؛ اگر بخواهیم این آمار را بالا ببریم بیمارستان امام خمینی (ره) رتبه بالاتری خواهد گرفت؛ چراکه پذیرش بیماران در این بیمارستان زیاد است و از امکانات خوبی هم بهره مند است. بهتر است بیمارستان اهتمام ویژه‌ایبه این مورد داشته باشد تا این مورد هم به آمار خوبی برسد. همینطور آمار شناسایی و اهدای عضو نیز بهتر است افزایش یابد. با توجه به اینکه بیماران بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران بخصوص بیمارستان امام (ره) خارج از کشور و شهر هستند پس ما میتوانیم به راحتی آمار را بالا ببریم. بهتر است برای مرگ مغزی و اهدای عضو، چک لیست‌هاییتهیه شود و مداخلات بیشتری صورت بگیرد.
معاون درمان دانشگاه گفت: ارزیابی کمی شش ماهه دوم ۱۴۰۰ برای پزشکان ارسال خواهد شد؛ باید مداخله مستقیم از جانب بیمارستان صورت بگیرد. البته همچنان در آمار ها، کمی خطا وجود دارد که باید حل شود.
دکتر ناطقی در رابطه با موضوع حوادث و پدافند غیر عامل گفت: با توجه به وقوع حوادث و بلایای طبیعی مثل زلزله و… بهتر است کار‌ها سریعتر انجام شود.
دکتر گنجعلی خان، مدیر تعالی بالینی امور بیمارستانی گفت: هدف از این بازدید‌ها حل مشکلات و نیاز‌های بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. چالش‌های بیمارستان بصورت اسلاید آماده شده و در روزهای آتی صورتجلسه‌ایآماده می‌کنیم تا این مشکلات پیگیری و حل شود.
دکتر سیدعلی دهقان، رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: اینگونه جلسات و تعامل‌ها کمک میکند تا بتوانیم در راه ارتقای کیفیت خدمات به بیماران و درنهایت تربیت نسل آینده پزشکان و پژوهش‌هاییکه در حوزه پزشکی است قدم برداریم و در نهایت این تعامل منجر خواهد شد تا ما بتوانیم مسیر روبه جلویی داشته باشیم. من بسیار خوشحالم که بیمارستان به بیمارستان برای بررسی مشکلات قدم برمیدارید.
دکتر اورندی، معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: با همکاری دفتر فنی و معاونت پشتیبانی بسیاری از مشکلات بیمارستان حل شده است. در مورد کد ۷۲۴ ورودی داشتیم اما ساده‌ترین مشکل ما همکاری اورژانس تهران بود. در مورد بحث پیوند عضو، آنچه که مشاهده میدانی من است، موارد مرگ مغزی بسیار کم شده است و این موارد هم زیاد به بیمارستان امام خمینی (ره) نمی‌رسد.
وی افزود: ما نیاز خود را برای جذب نیروی آمبولانس اعلام کردیم و درخواست ما از همکاران معاونت توسعه دانشگاه این است که نیرویی برای فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام (ره) اختصاص دهند.
معاون درمان بیمارستان ادامه داد: تمام تلاش ما در بیمارستان برای نجات جان مردم است، این مورد گاهی مواقع با جراحی، داروی مناسب و یا انتقال مناسب بیمار همراه است.
در ادامه جلسه افراد حاضر مطالب مربوط به واحد خود را ارائه کردند.

  • گروه خبری : جلسات,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 238804
کلمات کلیدی
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *