معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

16 تیر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/03/23 - 14:16
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارسال الکترونیک پرونده های درخواستی سازمان پزشکی قانونی

جلسه ای با محوریت ارسال الکترونیک پرونده های درخواستی سازمان پزشکی قانونی از طریق میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی تهران روز چهارشنبه 23 خرداد 1403 در معاونت درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، جلسه ای با محوریت ارسال الکترونیک پرونده های درخواستی سازمان پزشکی قانونی از طریق میز خدمت دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور اختر جعفری، سرپرست اداره آمار و فناوری اطلاعات سلامت، جمعی از کارکنان حوزه پزشکی قانونی استان تهران، کارکنان حوزه میز خدمت دانشگاه، مسئولین واحد فناوری اطلاعات سلامت بیمارستان ها و همچنین رابطین معرفی شده از حوزه بیمارستان، روز چهارشنبه 23 خرداد 1403 در معاونت درمان برگزار شد.

اختر جعفری از  ارسال سالیانه 24000 پرونده به سازمان های پزشکی قانونی خبر داد.
وی در این نشست با اشاره به این مورد که با انجام فرآیند ارسال الکترونیک پرونده ها که از ابتدای سال 1403 آغاز شده است گفت: به صورت میانگین می توان با کاهش هزینه هایی معادل پنج میلیون برگ کاغذ، کاهش هزینه های مربوط به تکثیر اوراق، کاهش هزینه های مربوط به کپی کلیشه های تصویربرداری، کاهش مدت زمانی که صرف تکثیر و کپی برابر با اصل کردن پرونده و نیروی انسانی که صرف انجام اقدام مذکور می شد اشاره کرد.

جعفری درخصوص برخی چالش های کاربری و یا فرآیندی موجود در طول انجام کار همکاران بیمارستانی و همکاران حوزه سازمان پزشکی قانونی مواردی را مطرح و بررسی کرد.

سرپرست اداره آمار و فناوری اطلاعات سلامت با تاکید بر ارسال تمامی پرونده ها به صورت الکترونیک، با توجه به اینکه این مهم اقدامی عظیم در راستای رضایت مندی مراجعین و الکترونیک سازی فرآیندها است، از تمامی حوزه ها و همکاران مربوطه قدردانی کرد.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 268332
مائده صادقی
تهیه کننده

مائده صادقی