معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

29 شهریور 1403 پنجشنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/04/25 - 08:55
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 212
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

ارزیابی بیمارستان بهرامی در راستای اجرای اقدمات دهگانه بیمارستان های دوستدار کودک

اداره مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان در راستای عملیاتی نمودن سیاست ترویج تغذیه با شیر مادر و اهمیت اجرای بهینه اقدامات ده گانه بیمارستان های دوستدار کودک، از بیمارستان بهرامی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه، در راستای اجرای ماده پنجاه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در زمینه حفظ بقاء و ارتقاء سلامت نوزادان و لزوم ارزیابی عملکرد بیمارستان های دارای لوح دوستدار کودک به منظور حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر، بازدیدی از بیمارستان بهرامی در روز چهارشنبه بیست و یکم تیر 1402 توسط اداره مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان انجام شد.
افسانه محمودی، کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر معاونت درمان و طیبه قرائی، کارشناس مسئول ترویج تغذیه با شیر مادر بیمارستان امیرالمومنین در این بازدید حضور داشتند و از بخش های نوزادان، NICU و کودکان، واحد پیگیری پس از ترخیص، اتاق مشاوره شیر مادر و داروخانه مرکز بازدید کردند.
در این بازدید که با حضور سرپرستاران بخش های نوزادان، NICU، کارشناس مسئول ترویج تغذیه با شیر مادر و سوپروایزر آموزش سلامت آن مرکز صورت پذیرفت، ابعاد مختلف اجرای اقدامات ده گانه بیمارستان های دوستدار کودک مورد ارزیابی قرار گرفت.
محمودی ضمن قدردانی از زحمات بی شائبه رئیس بیمارستان، معاون درمان و مدیران ارشد مجموعه در اجرای برنامه حمایت از ترویج تغذیه با شیر مادر خاطر نشان کرد: حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر به عنوان راه حل موثر و هزینه/اثربخش برای ادامه زندگی، ارتقای وضعیت تغذیه رشد و تکامل شیرخواران و کودکان خردسال، حفاظت از سلامت مادران و کمک به کودکان برای دستیابی به حداکثر ظرفیت خود، حتی تا سنین بزرگسالی مستند شده است.

در ادامه مقرر شد گزارش موارد نیازمند پیگیری پس از ارسال به بیمارستان در کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر مطرح و مداخلات لازم برای ارتقاء برنامه طراحی شود.
در پایان وی به ارزیابی مجدد بیمارستان بهرامی به منظور تمدید و ارتقاء لوح دوستدار کودک با توجه به انقضای تاریخ لوح مذکور در آذر ماه سال جاری خبر داد و از مسئولان خواست گزارش موارد اصلاح شده را برای انعکاس به وزارت متبوع به معاونت درمان ارسال کنند.

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 240030
مژگان  اکبری
تهیه کننده

مژگان اکبری

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *