معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

31 شهریور 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 03:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 215
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دکتر ناطقی در یازدهمین نشست شورای پیوند دانشگاه علوم پزشکی تهران: در حوزه‌ پیوند نسبت به دو سال گذشته رشد قابل قبولی داشتیم

دکتر سعید ناطقی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در یازدهمین نشست شورای پیوند، شرایط پیوند در حوزه های مختلف درمانی را روبه‌رشد و قابل قبول توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ یازدهمین جلسه شورای پیوند، با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه و دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی امور بیمارستان ها، دکتر فاطمه خزائی، رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص و دیگر مدعوین یکشنبه 26 شهریور1402 در سالن مدافعان سلامت ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در حاشیه این نشست دکتر ناطقی با بیان اینکه شورای پیوند با هدف هماهنگی با بخش‌های مرتبط در حوزه‌ی پیوند ارگان‌های مختلف و پیوند مغز استخوان تشکیل شد گفت: در جلسه‌ قبل شرایط فعلی دانشگاه را در سال گذشته تبیین کردیم و مشخص شد که شاخص‌هایمان در چه مرحله‌ و سطوحی است و چه اقداماتی در خصوص ارتقاء شاخص‌ها باید انجام دهیم.
وی با اشاره به تاثیر همه‌گیری کووید ۱۹ در انجام پیوندها افزود: پیوندهای مختلفی از جمله پیوند مغز استخوان، کبد، ریه، قلب و کلیه در دانشگاه انجام می شود که به دنبال پاندمی کووید ۱۹ شناسایی بیماران مرگ مغزی و همچنین برداشت ارگان و انجام پیوند دچار کندی شد و آمارهای این حوزه کاهش پیدا کرد. البته این روندی بود که همه دانشگاه‌های کشور به آن دچار بودند و بعد از پایان یافتن پاندمی تلاش کردیم این شاخص‌ها را ارتقا دهیم.
دکتر ناطقی تصریح کرد: در اداره‌ بیماری‌های خاص معاونت درمان، با انجام آموزش‌ها و بازرسی‌های منظم از واحدهای دانشگاه به ویژه بخش‌های مراقبت های ویژه‌، شناسایی بیماران مرگ مغزی قابل پیوند به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد.
معاون درمان دانشگاه با اشاره به افزایش شاخص PMP گفت: در حوزه‌ی پیوند نسبت به دو سال پیش رشد قابل قبولی داشتیم بطوریکه این شاخص تدریجا رشد قابل قبولی داشته است و در شش ماهه اول امسال توانستیم شاخصPMP را به عدد 22 افزایش دهیم در حالیکه دو سال قبل این شاخص در دانشگاه، عدد ۹ بود که این پیشرفت قابل توجهی است و علاوه بر این، میزان انجام پیوند ارگان هم به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
دکتر ناطقی با بیان اینکه پیوند کبد کما فی السابق رو به‌ رشد است و در مرکز طبی کودکان نیز انجام پیوند کبد به تازگی صورت می پذیرد گفت: پیوند کلیه در بیمارستان سینا قبلا چندان فعال نبود که اکنون به شکل قابل توجهی فعال شده و آمار پیوند به طور چشمگیری افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه در بیمارستان مرکز قلب تهران با همت ریاست و تیم مدیریت بیمارستان، بخش پیوند قلب افتتاح شده ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک در حوزه پیوند قلب نیز شاهد رشد قابل قبولی باشیم.
دکتر ناطقی با اشاره به بررسی مسائل حوزه پیوند ادامه داد: در این نشست مشکلات پیوند از جمله نحوه‌ پرداخت‌ها، تامین تجهیزات و نیروی انسانی و کمبود تخت، مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد با کمک اساتید و تلاش همکاران در معاونت درمان چالش های مطرح شده پیگیری و رفع شود و شاهد وضعیت بهتری نسبت به شرایط کنونی باشیم.

 

  • گروه خبری : جلسات,اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 246448
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *