معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

27 شهریور 1403 سه شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/08/14 - 06:40
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 211
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کلاس آموزشی استریلیزاسیون

کلاس آموزشی استریلیزاسیون برای سرپرستاران اتاق عمل، جراحی و سوپروایزرهای کنترل عفونت روز شنبه 13 آبان 1402 در معاونت درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، کلاس آموزشی استریلیزاسیون برای سرپرستاران اتاق عمل، جراحی و سوپروایزرهای کنترل عفونت روز شنبه 13 آبان 1402 در معاونت درمان برگزار شد.

مهناز هادی پور، کارشناس مسئول کنترل عفونت در خصوص اهمیت جلسه آموزشی گفت: بخش استریل مرکزی و اتاق عمل، قلب بیمارستان هستند و اگر هماهنگی، همکاری و دانش نداشته باشیم نمی توانیم از بروز عفونت های بیمارستانی جلوگیری کنیم. از شست و شو و گندزدایی تا ضدعفونی و استریل کردن تجهیزات باید طبق استانداردها و دستورالعمل ها انجام شود و نقص در هر پروسه کاری می تواند باعث بروز عفونت شود. دانش کافی، امکانات، تجهیزات و تعامل بین نیروی انسانی در عملکرد صحیح نقش دارد و باعث رضایت مندی بیشتر، افزایش کیفیت و عملکرد و در نهایت کاهش عفونت بیمارستانی می شود.

دکتر مهدی علوی مقدم، مدرس استریلیزاسیون ابراز کرد: با توجه به برنامه های دانشگاه علوم پزشکی تهران، موضوع آموزش و ایجاد آگاهی درخصوص استریلیزاسیون به خوبی پیش رفته است و با توجه به پایش هایی که همزمان با آموزش ها انجام می شود، باعث بهبود و ارتقا نگرش ها و روش های اجرایی می شود.

وی در ادامه گفت: باید کارکنان از نکات استریل ماندن پک های استریل شده آگاهی کافی داشته باشند و بدانند پس از استفاده از وسایل و ابزار، پیش از تحویل به بخش استریل مرکزی چه کارهایی لازم است انجام شود.

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت نظارت و اعتباربخشی
  • کد خبر : 250412
مهناز هادی پور
تهیه کننده

مهناز هادی پور

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *