معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

14 مهر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/04/28 - 01:32
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 598
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کارگاه آموزشی دو روزه تیم پاسخ سریع RRT

در راستای سند چشم انداز سلامت کشور تا سال ۱۴۰۴ مبنی بر آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی برای پاسخگویی به بحران های حوزه سلامت، کارگاه دو روزه دوره مقدماتی تیم پاسخ سریع در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، مدیریت حوادث، فوریت های پزشکی و پدافند غیر عامل دانشگاه کارگاه آموزشی دو روزه تیم پاسخ سریع RRT (Rapid Response Team) در روزهای سه شنبه بیست و هفتم تیر و چهارشنبه بیست و هشتم تیر ۱۴۰۲  برگزار کرد.
بروز حوادث و بلایای طبیعی و انسان ساز در حوزه های مختلف می تواند منجر به صدمات انسانی، خسارت های اقتصادی و تبعات اجتماعی سیاسی فرهنگی فراوانی شود. مهم ترین هدف از تمامی سیاست گذاری، برنامه ریزی و اقدامات در سطوح مختلف محلی، ملی، منطقه ای و بین المللی، حفظ حیات انسان ها، کاهش بار بیماری ها و ارتقاء سلامت مردم است.
در راستای سند چشم انداز سلامت کشور تا سال ۱۴۰۴ مبنی بر آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی برای پاسخگویی به بحران های حوزه سلامت، کارگاه دو روزه دوره مقدماتی تیم پاسخ سریع در دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دکتر خورشید وسکوئی، مدیر فوریت های پزشکی و پدافند غیرعامل دانشگاه و دکتر مجتبی نیازی، معاون مدیریت فوریت های پزشکی و پدافند غیرعامل برگزار شد.
به منظور دستیابی به این هدف یکی از اقدامات موثر، تشکیل و آموزش تیم های واکنش سریع RRTدانشگاه است، بدین منظور با فراخوان از کارکنان و اعلام آمادگی تعدادی از همکاران شاغل در واحدهای مختلف دانشگاه، کارگاه آموزشی با حضور داوطلبین و سوپروایز و سرپرستار اورژانس بیمارستان های دانشگاهی در ستاد مرکزی برگزار شد.

در طول این دوره، ضرورت تشکیل تیم، شیوه نامه، ساختار، شرح وظائف، تجهیزات، انواع DMAT(Disaster Medical Assistance Team) ارزیابی، امداد و نجات، مخاطرات CBRNE و انواع تریاژ پیش بیمارستانی و بیمارستانی آموزش و به اشتراک گذاشته شد.

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت حوادث، فوریت های پزشکی و پدافند غیرعامل
  • کد خبر : 240329
فائزه  فهیمی
نویسنده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *