معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

16 تیر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/09/11 - 08:00
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 169
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با موسسه خیریه شعف

به منظور شناسایی ظرفیت های موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد و جلب حمایت های آن ها در خدمت رسانی به بیماران تحت پوشش دانشگاه، جلسه ای در روز یکشنبه 21 آبان 1402 در معاونت درمان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، به منظور شناسایی ظرفیت های موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد و جلب حمایت های آن ها در خدمت رسانی به بیماران تحت پوشش دانشگاه، جلسه ای با حضور دکتر فاطمه خزاعی، رئیس اداره پیوند و بیماری های خاص و صعب العلاج، آرزو سلطانی فرد، مسئول واحد مددکاری اجتماعی و سها داودپور، کارشناس واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان و خیام، مدیرعامل موسسه خیریه شعف، روز یکشنبه 21 آبان1402 در معاونت درمان برگزار شد.

دکتر خزاعی با بیان اهمیت موضوع خدمت رسانی شایسته و با کیفیت به بیماران تحت پوشش دانشگاه گفت: ارتقاء تأمین سلامت کامل جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی جامعه تحت پوشش مستقیم و غیرمستقیم دانشگاه، هدف اصلی ما بوده و در تلاش هستیم از طریق بسیج این هدف را محقق نماییم.
وی افزود: از جمله اقدامات دانشگاه انعقاد تفاهم نامه با موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد، اعزام بیماران خاص و صعب العلاج به مشهد مقدس، انجام غربالگری سرطان پستان به عنوان شایع ترین سرطان، حمایت در راستای تامین داروهای بیماران خاص و صعب العلاج و تعیین رابطین و مددکاران اجتماعی بیماران خاص است.
در ادامه سلطانی با اشاره بر اینکه در کنار ارائه درمان به بیماران نیاز است حمایت های لازم روانی- اجتماعی از آن ها صورت پذیرد گفت: از طریق ارائه حمایت های لازم به بیماران می توان ضمن تامین سلامت این افراد، نگرانی های آن ها که غالبا مربوط به موضوعاتی همچون شناسایی به هنگام بیماری، طی کردن فرایند درمان، امور مرتبط با بیمه، تهیه داروهای مرتبط با بیماری و... است را تا حدودی رفع کرد.
وی در خصوص گام بزرگ دانشگاه به منظور ارتباط با سازمان های حمایتی دولتی و غیر دولتی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران در نظر دارد نیازهای بیماران خاص و صعب العلاج را شناسایی کرده و اقدامات عاجل و متناسب با این مشکلات را با جلب مشارکت این دستگاه ها و سازمان ها در دستور کار خود قرار دهد.
خیام به تاسیس خیریه شهید عبدالحمید فتاحیان در سال 1394 با این هدف که هر فردی با هر نیازی به موسسه مراجعه کند با کمک منابع در اختیار بتوان به وی کمک کرد، اشاره نمود و گفت: همواره از دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاهی نوآور، پیشرو و پاسخگوی نیازهای بیماران یاد می شود و به همین دلیل موسسه خیریه شعف در نظر دارد در حوزه های فعالیت خود که شامل حمایت از بیماران نیازمند در زمینه دارویی و درمانی، ارائه وام قرض الحسنه، سبد کالا، جهیزیه و... می باشد همکاری خود را با دانشگاه آغاز کند.
در این نشست در خصوص زمینه های همکاری طرفین بحث و تبادل نظر صورت گرفته و مقرر شد تفاهم نامه ای بدین منظور تهیه شود.  

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 252375
الهه نظری
تهیه کننده

الهه نظری