معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

29 شهریور 1403 پنجشنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/01/27 - 12:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 105
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

شیر مادر حافظ نوزاد در برابر عوامل عفونت زا

در راستای اجرای ماده 35 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در زمینه ارتقا سطح آگاهی و مهارت کارکنان متولی سلامت مادران و نوزادان اداره مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان، دانشگاه بابل از بانک شیر مادر مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، گروهی از دانشگاه علوم پزشکی بابل در روز شنبه 25 فروردین 1402 از بانک شیر مادر مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید و با فعالیت و دستاوردهای این مرکز در زمینه ذخیره سازی و توزیع شیر مادر آشنا شدند.

در این بازدید دکتر پورنجف، فوق تخصص نوزادان، دکتر آقا تبار، رئیس اداره مامائی، کارشناسان نوزادان و ترویج تغذیه باشیر مادر معاونت درمان دانشگاه بابل، به همراه دکتر حسین دلیلی، فوق تخصص نوزادان و رئیس بخش نوزادان و NICU، سایه طاولی، سرپرستار NICU، حمیده آرونی، کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر و مسئول بانک شیر بیمارستان، زهرا اسماعیلی کمال آبادی، کارشناس ترویج تغذیه با شیرمادر معاونت درمان حضور داشتند.

دکتر پورنجف گفت: بانک شیر مادر بیمارستان امام خمینی (ره) یکی از پیشرفته ترین و مجهزترین بانک های شیر مادر در کشور است و دانشگاه بابل در مسیر راه اندازی و الگوبرداری خدمات بانک شیر از تجربیات ارزشمند بانک شیر بیمارستان امام خمینی (ره) استفاده خواهد کرد.

دکتر دلیلی ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های بانک شیر مادر بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: مفتخریم که تجربیات خود را با سایر مراکز علمی و آموزشی در زمینه ذخیره سازی و توزیع شیر مادر در سایر نقاط کشور به اشتراک گذاشته و شاهد افزایش دسترسی نوزادان به این منبع غذایی ارزشمند باشیم.

اعضای حاضر از بخش های مختلف بانک شیر مادر شامل بخش جمع آوری، فرآوری و ذخیره سازی شیر و توزیع، بازدید و با مراحل مختلف این کار در این مرکز آشنا شدند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,ویژه دانشگاه
  • کد خبر : 263353
مژگان  اکبری
تهیه کننده

مژگان اکبری