معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

15 مهر 1403 یکشنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/12/02 - 17:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 141
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر سعید ناطقی: جراحی رباتیک دقت بسیار بالایی دارد و مطالبه بسیاری از بیماران است

کمیته جراحی های رباتیک با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر حسن توکلی، دکتر احمدرضا سروش و دکتر محمد طالب پور، از جراحان پیشکسوت دانشگاه در حوزه لاپاروسکوپی، دکتر سعید سرکار، استاد فیزیک پزشکی دانشگاه، دکتر میرباقری، مسئول ربات سینا و دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها، روز چهارشنبه 2 اسفند 1402 در معاونت درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، کمیته جراحی های رباتیک با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر سعید سرکار، رئیس پژوهشکده فناوری ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی دانشگاه، دکتر حسن توکلی، دکتر احمدرضا سروش و دکتر محمد طالب پور، از جراحان پیشکسوت دانشگاه در حوزه لاپاروسکوپی، دکتر میرباقری، مسئول ربات سینا و دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها، روز چهارشنبه 2 اسفند 1402 در معاونت درمان برگزار شد.
دکتر ناطقی گفت: آنچه می تواند در کشور تداوم داشته باشد این است که بتواند از نظر اقتصادی و مالی توجیه داشته باشد. ما از روزی که میخواهیم سنگ بنای یک کار را بگذاریم باید به جنبه های مالی آن توجه کنیم. باید قبل از راه اندازی جراحی رباتیک، هزینه دستگاه، استهلاک و تجهیزات مصرفی آن را کاملا مشخص کنیم.
معاون درمان دانشگاه گفت: بهتر است کار با جراح رباتیک در کریکولوم آموزشی دانشجویان بیاید. جراحی رباتیک بسیار دقیق تر است و خطاهایی که سهوا رخ می دهد را فیلتر میکند.
در ادامه اساتید جراحی، لزوم استفاده از جراح رباتیک و مزایای آن را به طور کامل توضیح دادند.
در این نشست تاکید شد که بیماران باید با رضایت آگاهانه پذیرش جراحی رباتیک را داشته باشند و مقرر شد جراحی رباتیک در قالب یک طرح تحقیقاتی به تصویب برسد و پس از طی کردن موفق دوره های پیش بالینی، جراحی رباتیک وارد فاز انسانی شود.
  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 259963
فائزه  فهیمی
Author

فائزه فهیمی

تصاویر

Enter your desired term to search
Theme settings