معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

19 شهریور 1403 دوشنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/04/28 - 09:50
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 324
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه تعیین تعرفه و نحوه بازتوزیع درآمد حاصل از پیوند اعضاء بیماران بین الملل

تاکید دکتر علی گنجعلی خان بر اهمیت حوزه گردشگری سلامت

جلسه هم اندیشی در خصوص تعرفه و نحوه بازتوزیع درآمد حاصل از پیوند اعضاء بیماران بین الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، جلسه تعیین تعرفه و نحوه بازتوزیع درآمد حاصل از پیوند اعضاء بیماران بین الملل با حضور مهناز طاهری پور، مدیر امور مالی دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیما هادوی، مسئول گردشگری سلامت معاونت درمان و مدیران و روسای بخش های پیوند بیمارستان های امام خمینی (ره)، شریعتی، مرکز طبی کودکان، سینا در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
مهناز طاهری پور، مدیر امور مالی دانشگاه در خصوص نحوه قیمت گذاری خدمات توضیحاتی ارائه کرد و نحوه اداره و هماهنگی واحدهای IPD بیمارستان ها را مسئله پیچیده ای عنوان کرد که نیاز به بررسی فرآیندها به صورت دقیق دارد.
دکتر گنجعلی خان با تاکید بر اهمیت حوزه گردشگری سلامت، آن را به عنوان راه برون رفت مناسب برای حل بسیاری از مشکلات مالی موجود دانست و بیان کرد که با مصوبه کارگروه توزیع درآمد اختصاصی در خصوص توزیع درآمدهای گردشگری سلامت می توان شرایط پذیرش بیمار بین الملل در بیمارستان ها را بهبود و انگیزه پرسنل دخیل را افزایش داد.
مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان های دانشگاه با اشاره به نقش حیاتی ویزیت آنلاین بیماران بین الملل اظهار داشت: در حال حاضر امکان انجام این ویزیت با قابلیت بارگذاری مدارک و مستندات و حضور مترجم همراه بیمار فراهم شده است.
دکتر گنجعلی خان حاکمی از حاضرین خواست تا نسبت به تسهیل فرآیندهای پیوند اعضاء و ویزیت آنلاین بیماران بین الملل نظرات و بازخوردهای خود را ارائه دهند.
دکتر واعظی، رئیس مرکز تحقیقات هماتولوژی، آنکولوژی و پیوند سلول های بنیادی بیمارستان شریعتی نیز با تاکید بر انگیزه تیم IPD بیمارستان ها موضوع تعرفه خدمات را مهم تلقی کرد.دکتر امیرعلی حمیدیه، رئیس بخش پیوند سلول های بنیادی مرکز طبی کودکان نیز بر عقد قرارداد با بیمار بین الملل و تعیین مدت اقامت بیمار در بیمارستان تاکید کرد و جلب مشارکت شرکت های تسهیلگر برای انجام درست فرآیندهای موجود در این زمینه را موضوع مهمی دانست.

دکتر علی جعفریان، رئیس بخش پیوند کبد مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بیان کرد: فرآیند پذیرش بیمار بین الملل باید به صورت مجازی از طریق بارگذاری مدارک و مستندات بیمار در سامانه و ویزیت آنلاین انجام گیرد تا طول مدت فرآیند به حداقل برسد و واحد IPD بیمارستان ها وظیفه تسهیل این مراحل را به عهده دارند.
شیما هادوی به معرفی اجمالی بیمارستان های ارائه دهنده خدمات پیوند مشمول بازتوزیع تعرفه پیوند همچنین مقایسه تعرفه های پیشنهادی با کشورهای مختلف پرداخت. سپس آخرین مصوبات کارگروه توزیع درآمد اختصاصی دانشگاهی در خصوص بازتوزیع درآمد حاصل از پیوند را تشریح کرد.
افراد حاضر در جلسه در خصوص نحوه پذیرش بیماران بین الملل در بخش های بیمارستانی و راهکارهای موجود برای تقویت انگیزه تیم IPD بیمارستان ها به بیان نظرات خود پرداختند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی,اخبار گردشگری سلامت
  • کد خبر : 240297
شیما هادوی
تهیه کننده

شیما هادوی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *