معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

29 شهریور 1403 پنجشنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/02/16 - 21:12
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 471
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از معاونت درمان

دکتر حسین قناعتی: خوبی بی پایان است

دکتر قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در بازدید خود از معاونت درمان ضمن دیدار با کارشناسان این معاونت، کیوسک دیجیتالی نظرسنجی را افتتاح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، دکتر قناعتی در بازدید روز شنبه شانزدهم اردیبهشت 1402 با اشاره به اینکه طول عمر دستگاه های تجهیزات پزشکی، هفت سال است گفت: عمر متوسط اکثر دستگاه های پزشکی هفت سال است، به اندازه کافی از تجهیزات پزشکی استفاده کنیم؛ چراکه با پیشرفت تکنولوژی و قدیمی و فرسوده شدن دستگاه ها، غیرقابل استفاده خواهند شد.
وی ادامه داد: رسالت ما یک رسالت انسانی و ملی بزرگ است. هرکار خوبی که انجام دهیم انعکاس خوبی آن بسیار زیاد و هرکار بدی هم کنیم، اثرگذاری بد آن بسیار بزرگ است.
رئیس دانشگاه افزود: درست است که مدیران معاونت درمان عملکرد خوبی دارند ولی باز هم نباید قانع باشید. همچنان در پی روش های بهتر برای ارتقا سیستم باشید. خوبی بی پایان است. من همیشه به دوستان و کارمندان، این نکته راجع گوشزد می کنم که فرض کنید امروز آخرین روز کاری شماست. سعی کنید امروز را غنیمت شمارید و حداکثر توان خود را روی کار بیاورید.

دانشگاه علوم پزشکی تهران باید مثل یک مادر، بزرگی کند
دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه گفت: ما در این مدت تلاش کردیم از تفکرات نو و ایده های خالقانه استفاده کنیم تا بتوانیم بهره وری را بالاتر ببریم و با رویکرد عالمانه بتوانیم این معاونت را مدیریت کنیم و در راستای اهداف دانشگاه قدم برداریم.
وی به تهیه آلبوم خیرین و اثرات مثبت آن در راستای جذب و راهنمایی خیرین برای تهیه لوازم مورد نیاز مراکز درمانی اشاره کرد و اقدامات انجام شده در این راستا را توضیح داد.
معاون درمان دانشگاه عملکرد بهره وری تجهیزات، میزان فرسودگی و میزان جابه جایی تجهیزات پزشکی بین مراکز درمانی را بررسی کرد و گفت: در سال گذشته با جابه جایی تجهیزات بین مراکز درمانی حدود صد میلیارد تومان در هزینه های دانشگاه صرفه جویی شده است.
وی ادامه داد: اگر دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان دانشگاه مرجع در نظر بگیریم، باید مثل یک مادر، بزرگی کند.
دکتر سعید ناطقی گفت: یکی از شرکت های دانش بنیان، سامانه ای دارد که با نصب روی دستگاه های اکسیژن ساز، میزان عملکرد بهینه دستگاه را به خوبی نشان می دهد؛ ما برای اولین بار آن را در بیمارستان سینا آزمایش کردیم و نتایج خوبی به دست آمد که قرار است در بیمارستان های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد چراکه در هزینه های دانشگاه، صرفه جویی می شود.
وی درخصوص افزایش آمار PMP دانشگاه گفت: با تلاش های انجام شده این معاونت شاخص PMP دانشگاه در سال گذشته از عدد 9 به 14 افزایش پیدا کرده است. که این نرخ رشد در دانشگاه بی سابقه است.
معاون درمان دانشگاه درخصوص راه اندازی کلینیک مستقل مجازی گفت: پزشکی از راه دور، یکی از اهداف وزارت بهداشت است. کلینیک مستقل مجازی به گونه ای است که پزشک در محیط خود مستقر است و به صورت مجازی ویزیت انجام می دهد و در ابتدای هر ماه حق ویزیت خود را از دانشگاه دریافت می کند. هدف ما این است که تا پایان سال 1402 درصد زیادی از ویزیت های دانشگاه به صورت مجازی شود. در ادامه از نرم افزار تریاژ بیمارستانی و نرم افزار جامع نظارت سرپایی رونمایی و مزایای استفاده از این داشبوردهای مدیریتی تبیین شد.
 در ادامه دیدار رئیس دانشگاه از معاونت درمان، کیوسک دیجیتالی نظرسنجی در این معاونت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
در انتهای این نشست دکتر قناعتی از همه دفاتر کارشناسان معاونت درمان بازدید با هدیه گل از زحمات ایشان قدردانی کرد.

  • گروه خبری : جلسات,رویدادها و اطلاعیه ها,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 238624
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *