معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

14 مهر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/11/25 - 14:59
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 241
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دکتر سعید ناطقی: هر زمان شمارش آغاز شود، نظم و ترتیب برقرار می شود

روز چهارشنبه 25 بهمن 1402 جلسه ای درخصوص گروه زنان و زایمان دانشگاه با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر زینت قنبری، مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها، دکتر عزیز رسولی، مدیر نظارت و اعتباربخشی، دکتر فهیمه قطبی زاده، معاون درمان گروه زنان و زایمان دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، در جلسه روز چهارشنبه 25 بهمن 1402 که با حضور دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر زینت قنبری، مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه، دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، مدیر تعالی بالینی و امور بیمارستان ها، دکتر عزیز رسولی، مدیر نظارت و اعتباربخشی، دکتر فهیمه قطبی زاده، معاون درمان گروه زنان و زایمان دانشگاه و تعدادی از اساتید زنان و زایمان دانشگاه برگزار شد، دکتر سعید ناطقی ضمن تبریک ایام شعبانیه گفت: یکی از مواردی که در معاونت درمان انجام شد ارزیابی عملکرد کمی پزشکان است. وی در این خصوصی توضیحات تکمیلی ارائه داد و گفت: تذکراتی که درخصوص ارزیابی عملکرد به پزشکان می دهیم گاهی باعث دلخوری پزشکان می شود که مناسب نیست. آنچه که وقت ما را در بیمارستان می گیرد بحث درمان است و اگر بحث درمان نباشد، آموزش و پژوهش نیز افت خواهد کرد. همه ما باید حداقل هایی را از کار درمانی و حضور در مراکز درمانی داشته باشیم.

وی گفت: با دستور  دکتر قناعتی، بعد از بیماری کرونا، ارزیابی پزشکان را آغاز کردیم و اتفاق خوبی رخ داد. ما بر این باوریم که هر زمان شمارش آغاز شود، نظم و ترتیب برقرار می شود.

دکتر ناطقی به عنوان پیشنهاد گفت: اگر کسی در یک روز تعدادی عمل جراحی انجام می دهد یا مقیم بیمارستان است، در پایان روز از منشی بخش بخواهد تا عملکرد آن روز خود را برای وی ارسال کند تا حق کسی ضایع نشود.

معاون درمان دانشگاه روال نامه های تذکر پزشکان را توضیح داد و گفت: تذکرات ما قبل از ارسال به تخلفات دانشگاه، در پرونده پزشک ثبت نمی شود ولی افرادی که کارکرد مناسبی دارند، با امضای رئیس دانشگاه از آنان تقدیر و در پرونده شان به عنوان رزومه درج می شود.

وی نکاتی درخصوص نیروهای طرحی آموزشی و نیروهای طرحی درمانی بازگو کرد.

دکتر ناطقی درخصوص مشکلات گروه زنان صحبت کرد و گفت: قالب عفونت های بیمارستانی ارتباطی به جراح ندارد و به فضا و شرایط بیمارستان مربوط می شود. پوشش حرفه ای پزشکان و رزیدنت ها برای معاونت درمان بسیار اهمیت دارد.  ارجاع بین بیمارستانی باید به نحو احسن انجام شود. هرچه بتوانیم در بیمارستان بحث زنان و زایمان را توسعه دهیم به نفع همه ما است.

  • گروه خبری : ویژه دانشگاه,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 259273
فائزه  فهیمی
نویسنده

فائزه فهیمی