معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

04 آذر 1403 یکشنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/06/14 - 09:07
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 478
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

افتتاح واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار در بیمارستان مرکز طبی کودکان

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان: با افتتاح واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار، یکی از اهداف بیمارستان که پاسخگویی بیشتر به جامعه است مرتفع می‌شود

با هدف افزایش اثربخشی آموزش، ایجاد انگیزه در بیمار و خانواده برای پیگیری درمان و جلوگیری از بستری مجدد بیمار واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار واقع در بیمارستان مرکز طبی کودکان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با حضور دکتر رضا شروین بدو، رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه و زینب شهپری، کارشناس مسئول آموزش به بیمار معاونت درمان و سایر کارشناس مسئولین مدیریت پرستاری در روز یکشنبه دوازدهم شهریور 1402 واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار واقع در طبقه دوم ساختمان درمانگاه‌های تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان مرکز طبی کودکان افتتاح شد.
دکتر بدو اظهار امیدواری کرد که با افتتاح واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار، یکی از اهداف بیمارستان که پاسخگویی بیشتر به بیماران و والدین است، مرتفع شود.
وی افزود: در این واحد اطلاعات بیشتری در اختیار خانواده کودکان بیمار قرار می‌گیرد و ارتباط نزدیک‌تری با کودک برقرار می‌شود ضمن اینکه تداوم این ارتباط مستقیم باعث بهبود کیفیت خدمات مرکز خواهد شد.
سیمین رنجبران گفت: راه‌اندازی این واحد در مرکز یکی از اتفاقات خوب است. امیدواریم با افتتاح واحد و راهنمایی پزشکان و پیگیری پرستاران که در این زمینه خدمت می‌کنند از بستری مجدد بیماران به صورت مکرر جلوگیری شود.
زینب شهپری هدف از تشکیل این واحد را حفظ ارتباط با بیماران مزمن مانند دیابت، صرع، سرطان، شیمی‌درمانی و مغز و اعصاب که از بیمارستان ترخیص می‌شوند خواند و افزود: با این روش مراجعه مجدد به اورژانس و بستری بیماران کاهش می‌یابد و باری از سیستم درمان برداشته می‌شود در نتیجه کیفیت خدمات افزایش یافته و رضایتمندی بیماران بیشتر خواهد شد.
ماهرخ گلدوست، مدیر پرستاری بیمارستان گفت: ما در مرکز طبی کودکان به عنوان بیمارستان مرجع کودکان تلاش می‌کنیم کیفیت خدمات را به حداکثر برسانیم و رضایتمندی برای بیماران ایجاد کنیم.
بهاره اکبرزاده، سوپروایزر آموزش سلامت بیمارستان با بیان اینکه هدف راه‌اندازی واحد افزایش اثربخشی آموزش است ادامه داد: کارشناس واحد باتوجه به لیست بیماری‌ها به بخش‌ها مراجعه می‌کند و بیمارانی که با این تشخیص‌ها ترخیص می‌شوند در بازه‌های سه روز، دو هفته و ماهانه تا سه ماه پس از ترخیص تحت پیگیری قرار می‌دهد.
وی هدف را ایجاد انگیزه در بیمار و خانواده برای پیگیری درمان و جلوگیری از بستری مجدد دانست و افزود: اینگونه کیفیت زندگی کودکان بیمار و خانواده‌های آن ها افزایش می‌یابد و از عوارض آموزش‌های نادرست که ممکن است گریبانگیر بیماران شود جلوگیری می‌کنیم.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت پرستاری
  • کد خبر : 245630
فاطمه پولادی
تهیه کننده:

فاطمه پولادی

تصاویر

1 نظر برای این مطلب وجود دارد

م‌. ه

م‌. ه

02/06/14 - 09:30

برای بیماریابی عفونت بیمارستانی هم پیگیری و تماس با بیماران داشته باشید بعد عمل جراحی عالی خواهد شد و‌کمک بزرگی به بیماران خواهد بود سپاس

پاسخ

متن داخل تصویر را وارد کنید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

02/07/01 - 11:00

سلام و احترام تماس با بیماران جز برنامه هست و در حال انجام میباشد.

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه