مراحل راه اندازی دفتر شامل ثبت نام در فراخوان، شرکت در آزمون، قبولی در آزمون (کسب حداقل 50 %نمره آزمون)، کسب امتیاز حدنصاب جهت مصاحبه (بر اساس نیاز دانشگاه، نفرات برتر تا چند برابر اعلام نیاز به دانشگاه اعلام خواهد شد) و شرکت در مصاحبه خواهد بود. پس از مصاحبه نفرات برتر بر حسب امتیاز کل جهت راه اندازی دفتر معرفی خواهند شد.
مدارک مورد نیاز و ارجاع به نشانی سامانه الکترونیک صدور پروانه و بیان حداقل شرایط برای اعضا موسس. لازم به ذکر است مدارک و حداقل شرایط در سامانه به نشانی http://parvaneh.behdasht.gov.ir قابل رویت است.
ارجاع به نشانی سامانه الکترونیک صدور پروانه http://parvaneh.behdasht.gov.ir برای آغاز فرایند بهره برداری در سامانه
انجام فرآیند بازیابی رمز و ثبت نشانی ایمیل جدید. ارسال نامه درخواست تغییر ایمیل یا شماره تلفن در سامانه از طریق میز خدمت دانشگاه
مدارک شامل( معرفی مسئول فنی موقت یا جایگزین توسط موسس و مسئول فنی موسسه با ذکر مدت تقبل مسئولیت همراه با مهر نظام پزشکی– نامه پذیرش مسئولیت فنی توسط فرد معرفی شده با ذکر مدت زمان تقبل مسئولیت همراه با مهر نظام پزشکی- پروانه مطب دارای اعتبار برای شهر درخواستی- گواهینامه دوره درمان دارویی با آگونیست ویژه پزشکان- کارت ملی- تلفن تماس و نشانی محل سکونت فرد معرفی شده) که این مدارک را از میز خدمت می فرستند.
مکاتبه با سازمان های بیمه گر از طریق میز خدمت دانشگاه.( نامه ممهور به مهر موسس و مسئول فنی مبنی بر ادامه همکاری با مرکز باشد)
ارجاع به سامانه الکترونیک صدور پروانه http://parvaneh.behdasht.gov.ir برای ثبت و ارسال درخواست
_مدارک جهت پزشک برای صدور مجوز مستقل:
درخواست مجوز ممهور به مهر نظام پزشکی- پروانه مطب معتبر محل- تصویر کارت ملی- گواهی عدم اعتیاد- گواهی صحت با آزمایشات هپاتیت HIV,B,C
_مدارک برای مجوز مشترک پزشکان و پیراپزشکان :
درخواست مشترک ممهور به مهر نظام پزشکی - ارائه پروانه دایم ( در مورد رشته های پروانه دار)- گواهی پایان طرح و تعهدات قانونی یا معافیت از آن – گواهی عدم اعتیاد- گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت از آن- گواهی صحت با آزمایشات هپاتیت HIV,B,C- تصویر کارت ملی- گواهی سوء پیشینه کیفری
فتوکپی شناسنامه و کارت ملی- دو قطعه عکس- تکمیل فرم مرتبط- گواهی سوء پیشینه – فتوکپی مدرک تحصیلی
بسته به خدمت مورد شکایت می توان با مراجعه به معاونت مربوطه در حوزه بهداشت، درمان و غذا و دارو یا با تماس با شماره 190 می توان شکایت ثبت کرد.
1. نقشه همراه درخواست بررسی، خطاب به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، تحویل دبیرخانه گردد.
2. موارد زیر در ترسیم نقشه رعایت گردد:
• نقشه با نرم افزارهای نقشه کشی همچون اتوکد رسم گردد.
• نقشه در قطع A3 ترسیم گردد.(ارائه نقشه در قطعA4 در صورت خدشه دار نشدن وضوح آن قابل قبول است.)
• مبلمان، چیدمان و متراژ فضاهای مورد نظر موسسه در نقشه به طور خوانا و مطابق با آیین نامه مربوط به همان موسسه، ترسیم گردد.
• نام و آدرس موسسه و شماره تلفن نماینده موسسه در گوشه نقشه قید گردد.
* در خصوص بیمارستان ها و مراکز جراحی محدود ارائه فایل اتوکد نقشه و همچنین جدول نازک کاری فضاها الزامی می باشد.
انجام خدمات در سطح کشور از طریق ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی می باشد. اسامی پذیرفته شدگان از طریق وزارت به دانشگاه اعلام خواهد شد.
خیر. اچ آی وی ویروسی نیست که از طریق آب، غذا و هوا منتقل شود، و بتواند بیرون از بدن انسان زیاد زنده بماند. بنابراین ویروس اچ آی وی از طریق تماس های عادی اجتماعی مانند بوسیدن، دست دادن، سرفه و کارد و چنگال مشترک، از یک فرد به فرد دیگر منتقل نمی شود.
برای بعضی آزمایشها از جمله پانل (مجموعه) آزمایشهای مربوط به هپاتیت B، هپاتیت C٬HIV، تعیین گروه خونی٬ بارداری و پیوند مغز استخوان ارائه کارت شناسایی معتبر الزامی میباشد.
این خیلی مهم است که داروهایی که بطور منظم استفاده می کنید همراه داشته باشید تا کارکنان بدانند شما چه داروهایی به طور مرتب مصرف می کنید. شما ممکن است هر چیزی که دوست دارید قبل از اینکه شکم شما مورد اسکن قرار بگیرد بخورید یا بیاشامید در حالی که ممکن است لازم باشد چند ساعتی قبل از آزمون چیزی نخورید و مقداری ماده کنتراست بنوشید.
وقتی شما برای آزمونتان به بخش می رسید متصدی پذیرش ام آر آی شما را صدا کرده و دستورالعملی را که نیاز دارید به شما می دهد. در آن زمان شما می توانید تقریباً حدس بزنید آزمون شما چقدر طول می کشد.
این خیلی مهم است که داروهایی که بطور منظم استفاده می کنید همراه داشته باشید تا کارکنان بدانند شما چه داروهایی به طور مرتب مصرف می کنید. شما ممکن است هر چیزی که دوست دارید قبل از اینکه شکم شما مورد اسکن قرار بگیرد بخورید یا بیاشامید در حالی که ممکن است لازم باشد چند ساعتی قبل از آزمون چیزی نخورید و مقداری ماده کنتراست بنوشید.
وقتی شما برای آزمونتان به بخش می رسید متصدی پذیرش ام ار ای شما را صدا کرده و دستورالعملی را که نیاز دارید به شما می دهد. در آن زمان شما می توانید تقریباً حدس بزنید آزمون شما چقدر طول می کشد.
بیمار بابت خدمات تحت پوشش بیمه پایه 10% از خدمات تحت پوشش را بایستی پرداخت کندو همچنین هزینه مابه التفاوت دارو و لوازم و خدمات آزاد غیر پوشش بیمه نیز از سوی بیمار بایستی پرداخت گردد.
با توجه به تخصص های مرکز و ضوابط صدور مجوز موسسات تجهیزات مشخص میشود.
کلیه برندهای تجهیزات پزشکی که در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی مورد تایید هستند، و خرید تنها از شرکتهای مجاز مورد تایید است.
بررسی سامانه آیداتیس انجام می شود و اطلاعات جهت پیگیری به مددجو داده میشود و درصورت امکان همکاری جهت بررسی مشکل به صورت تماس تلفنی بامراکز صورت می گیرد.
مراجعه به بیمارستان های دولتی جهت اخذ اعلام نیاز از بیمارستان و سپس مراجعه به سازمان مرکزی دانشگاه جهت ادامه روند بکار گیری
بیماران خاص : تالاسمی – ام اس – هموفیلی – دیالیز خونی و صفاقی
بیماری های نادر و صعب العلاج : بیماریهای متابولیک – بال پروانه ایی – اتیسم - CF- SMA
پیوند اعضاء : کلیه – کبد – قلب –ریه -روده و پانکراس
پیوند سلول های بنیادی خون ساز: سلول های بنیادی از مغز استخوان، خون محیطی و خون بندناف
بیماریهای غیر واگیر شامل :
سرطان: سرطان های سالید تومور، خون و دستگاه خون ساز
بیماری های قلبی عروقی: پر فشاری شریان ریوی اولیه و سکته های مغزی و بیماری های روانی مزمن
کلیه خدمات سرپایی مورد اشاره در دستورالعمل مربوطه
تمامی بیماران ایرانی دارای بیمه پایه
مراجعه به اداره پیوند معاونت درمان و یا تماس با شماره تلفن 66762201 (خانم تنها جو)
بیمارستان های دکتر شریعتی، سینا، مرکز طبی کودکان و مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)
انجام پیوند برای همه بیماران رایگان است
پرونده های بیمارستان الوند به بیمارستان نجمیه و پرونده های بیمارستان های امیرکبیر و شهید دستغیب به بیمارستان بهرامی منتقل شده است. پرونده بیمارستان های تختی، اخوان و باهر معدوم شده اند. بیمارستان امید(تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران) به ساختمان جدید در غرب تهران منتقل شده است(تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران). بیمارستان مروستی تحت عنوان مجتمع بیمارستانی امیراعلم فعال می باشد.
بیمار بابت خدمات تحت پوشش بیمه پایه 10% از خدمات تحت پوشش را بایستی پرداخت کندو همچنین هزینه مابه التفاوت دارو و لوازم و خدمات آزاد غیر پوشش بیمه نیز از سوی بیمار بایستی پرداخت گردد.
بیمار 30% خدمات تحت پوشش بیمه را پرداخت می کند و همچنین هزینه مابه التفاوت دارو و لوازم و خدمات آزاد غیر پوشش بیمه نیز از سوی بیمار بایستی پرداخت می گردد.
بیمار تصادفی در صورت ارائه اسناد مثبته مورد تایید وزارت متبوع شامل کروکی تصادف و گزارش 115 (در صورت انتقال بیمار از صحنه تصادف به بیمارستان و تایید تصادف در گزارش 115) هزینه درمان بیمار در مراکز دولتی رایگان و در مراکز غیر دولتی بایستی ما به التفاوت تعرفه دولتی و غیر دولتی توسط بیمار پرداخت گردد.
یارانه سلامت وزارت بهداشت فقط برای بیماران ایرانی دارای بیمه پایه، بدون بیمه تکمیلی محاسبه می گردد. در صورتی که بیمار در بدو ورود بیمه تکمیلی خود را به بیمارستان اعلام نکند و صورتحساب وی با یارانه سلامت محاسبه گردد، برای دریافت صورتحساب از بیمارستان بایستی اول مبلغ یارانه دولت را به بیمارستان بازگرداند و سپس صورتحساب خود را برای ارائه به بیمه تکمیلی از بیمارستان دریافت کند.
خیر بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی تنها امکان مراجعه به بخش دولتی را دارند.
خیر بیماران تصادفی در صورت داشتن اسناد مثبته (کروکی تصادف/برگه 115) می توانند در بخش دولتی رایگان معالجه شوند و اگر به بخش خصوصی/عمومی غیر دولتی/خیریه مراجعه کنند کل هزینه دولتی رایگان و مابه التفاوت با تعرفه دولتی را پرداخت می کنند.
خیر بیماران بیمه تکمیلی باید با اخذ مدارک و صورتحساب به بیمه تکمیلی مورد نظر مراجعه کنند و هزینه های غیر قابل پوشش توسط بیمه پایه را از بیمه تکمیلی تامین کنند.
بیمه سلامت همگانی و روستایی
تماس با 1666و یا مراجعه به لینک https://ihiicservices.ihio.gov.ir/FamilyPhysician4Patient
برای بیماران بستری 90 درصد/سرپایی 30 درصد
خیر بیمه های پایه فقط تعرفه دولتی را پوشش می دهد و در صورت مراجعه به بخش خصوصی و ... باید مابه التفاوت را بیمار پرداخت کند.
بله. بیمه تکمیلی کلیه تعرفه ها را پوشش می دهد.
بلی
بیمه تکمیلی در بخش دولتی سهم بیمار و موارد غیر قابل پوششش بیمه پایه را پوشش می دهد.
باید از بیمارستان مدارک بالینی و صورتحساب را دریافت کند و به بیمه تکمیلی مربوطه مراجعه کند.
بیمار باید کل هزینه را در بیمارستان پرداخت کند سپس پرونده بالینی و صورتحساب را از بیمارستان اخذ کرده و به بیمه پایه مراجعه کند پس از تعیین تکلیف موارد پرداختی بیمه پایه بقیه موارد را با مراجعه به بیمه تکمیلی مطالبه نماید.
از سال 1399 صدور و تمدید مجوز شرکت های تسهیلگر گردشگری سلامت به وزارت میراث و گردشگری واگذار گردید و وزارت بهداشت دیگر نقشی در صدور مجوزها ندارد.
باید به وزارت میراث و گردشگری مراجعه نمایند.
ضمن انجام خود ارزیابی با استفاده از چک لیست کشوری مربوطه به معاونت درمان اعلام آمادگی می نمایند و چک لیست خود ارزیابی را ارسال می نمایند. پس از بازدید کارشناس مربوطه از معاونت درمان و تایید آمادگی مرکز، بازدید توسط تیم گردشگری سلامت وزارت بهداشت انجام می پذیرد.
بیمارستان ها، مراکز جراحی محدود، درمانگاه ها
کلیه نیروهای تغذیه جهت ثبت نام طرح می بایست به سامانه رشد مراجعه نمایند و معاونت درمان هیچگونه لیست انتظاری جهت ثبت نام و معرفی نیروها ندارد.