معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1402/05/24 - 08:54
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 229
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

سمینار مدیریت زخم با امتیاز بازآموزی

واحد کنترل عفونت معاونت درمان سمینار مدیریت زخم را با امتیاز بازآموزی، روز هجدهم مرداد 1402 با حضور دکتر زینب صیامی، مشاور عفونی معاونت درمان، مهناز هادی پور، کارشناس مسئول کنترل عفونت در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار کرد.

عکس سمینار

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، واحد کنترل عفونت معاونت درمان سمینار مدیریت زخم را با امتیاز بازآموزی، روز هجدهم مرداد 1402 با حضور دکتر زینب صیامی، مشاور عفونی معاونت درمان، مهناز هادی پور، کارشناس مسئول کنترل عفونت در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار کرد. 
دکتر صیامی در این جلسه گفت: کارگاه مدیریت زخم با هدف توانمندسازی پرستاران بیمارستان ها برای آشنایی با روند ترمیم زخم و انواع پانسمان ها و چگونگی درمان و مراقبت از بیماران زخم برگزار شد. معاونت درمان در نظر دارد که با توانمند کردن آموزشی و عملکردی پرستاران بخش های بیمارستان ها، بتواند خدمات بهتری برای بهبود زخم بیماران ارائه دهد تا مدت بستری، هزینه های بیماران و عفونت های بیمارستانی که در اثر افزایش طول مدت بستری اتفاق می افتد را کاهش دهد. قرار است با توجه به تصمیم گیری معاونت درمان این کارگاه ها ادامه دار باشد و تمام پرستاران و پزشکانی که تمایل دارند در حیطه درمان زخم در بیمارستان ها فعالیت نمایند، با گذراندن دوره آموزشی مدیریت زخم توانمند شوند.
مهناز هادی پور گفت: زخم بستر یکی از مشکلات رایج بیمارستان ها به ویژه در بخش های بستری با اقامت طولانی و بخش مراقبت های ویژه (ICU) است که هزینه ها و عوارض زیادی را برای بیمار و نظام سلامت ایجاد می کند. هدف از برگزاری سمینار مدیریت زخم آشنایی با مفاهیم و برجسته کردن اهمیت آموزش پرستاران و پزشکان در خصوص مدیریت زخم است، تا با مدیریت مناسب زخم بتوانند از بستری شدن طولانی مدت بیماران، جراحی های متعدد، مبتلا شدن به عفونت بیمارستانی و از آمپوته شدن زخم پای دیابتی جلوگیری کنند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت نظارت و اعتباربخشی
  • کد خبر : 241942
مهناز هادی پور
تهیه کننده

مهناز هادی پور

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *