معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1401/09/02 - 10:37
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 93
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه هم اندیشی درخصوص برونسپاری

دکتر ناطقی: بهتر است که آزمایشگاه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به دامن دانشگاه بازگردد

جلسه هم اندیشی درخصوص برونسپاری آزمایشگاه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار و مقرر شد در جلسه آتی تصمیم گیری نهایی مشخص و اعلام شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه هم­ اندیشی درخصوص آزمایشگاه مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور دکتر محمدتقی بیگ محمدی، رئیس دانشکده پزشکی، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر سیدعلی دهقان منشادی، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دکتر محمدعلی سورکی، معاون پشتیبانی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دکتر علیرضا عبدالهی، رئیس اداره آزمایشگاه های معاونت درمان و دیگر اعضا، روز چهارشنبه دوم آذر 1401 در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر ناطقی موارد مطروحه درخصوص برونسپاری آزمایشگاه را عنوان کرد و گفت: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) رغبتی برای خارج کردن آزمایشگاه از حالت برونسپاری ندارد چراکه راه اندازی و تامین نیروی انسانی مهدی کلینیک بار بزرگی بر دوش بیمارستان گذاشته است و از طرف دیگر توان برونسپاری را از آن می گیرد. همچنین برونسپاری آزمایشگاه تراز مالی کمتری بر عهده دانشگاه قرار می دهد و ممکن است جذب نیرو برای آزمایشگاه در این بازه کوتاه مقدور نباشد.
وی ادامه داد: افرادی هم موافق هستند که این آزمایشگاه از حالت برونسپاری خارج شود چرا که این آزمایشگاه در آینده قرار است که آزمایشگاه مرجع باشد. نظر بر این که بار آموزشی سنگینی در آنجا بنا خواهد شد، و قرار است رزیدنت و فلوشیپ در آنجا تربیت شود، بهتر است که این مرکز به دامن دانشگاه بازگردد و درعین حال از نظر مالی هم به نفع دانشگاه و بیت المال باقی بماند و رسالت های آموزشی را بهتر انجام دهد.
دکتر دهقان گفت: درحال حاضر بار مهدی کلینیک فشار زیادی روی بیمارستان گذاشته است و فعالسازی هشتصد و هشتاد و چهار تخت بسیار کار دشواری است که با حمایت ارکان دانشگاه در حال انجام است. در حال حاضر این آزمایشگاه قطاری است روی ریل در حال حرکت است؛ این آزمایشگاه جزو برونسپاری های موفق است و هیچ خللی در پاسخدهی آزمایشگاه وجود ندارد و شواهد آن حاضر است، علت این است که سیستم اشکالات سیستم دولتی را مدیریت می کند و در حال پیشرفت است.
در ادامه جلسه حاضرین نظرات خود را اعلام کردند و مقرر شد در جلسه آتی تصمیمگیری نهایی مشخص و اعلام شود.

  • گروه خبری : جلسات,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 238693
کلمات کلیدی
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *