معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

31 شهریور 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/10/25 - 08:01
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 228
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دکتر سعید ناطقی در نشست هیئت رئیسه مطرح کرد: عمر تجهیزات پزشکی دانشگاه روبه جوان تر شدن است

دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران که روز یکشنبه 24 دی 1402 برگزار شد، وضعیت تجهیزات پزشکی دانشگاه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران که روز یکشنبه 24 دی 1402 برگزار شد، وضعیت تجهیزات پزشکی دانشگاه را مورد بررسی قرار داد و گفت: به منظور استفاده بهینه از تجهیزات موجود در دانشگاه انبار ستاد و شهر ری مدیریت و تجهیزات موجود بازتوزیع شد.
وی با اشاره به جابه جایی حدود 38 دستگاه بین مراکز مختلف دانشگاه گفت: برای استفاده از ظرفیت تجهیزات، پژوهشکده ها نیز لازم است اقدام جدی صورت گیرد.
دکتر ناطقی این اقدامات را منجر به صرفه جویی حداقل صد میلیاردی در هزینه های تجهیزات پزشکی دانست و گفت: موضوع جدید دیگری که در سطح اکسیژن سازهای بیمارستان ها اجرا شده، بهینه سازی دستگاه های اکسیژن ساز است که در گام اول در بیمارستان سینا اجرایی شد و در حال حاضر در بیمارستان فارابی در حال پیاده سازی است که نتایج بسیار امیدوار کننده ای در پی داشته است.
دکتر ناطقی از به روزرسانی آلبوم خیرین و تهیه اولویت های خرید و تعمیر تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت: این لیست براساس نیازسنجی مراکز درمانی تهیه شده است.
معاون درمان دانشگاه یکی از افتخارات دانشگاه را رسیدگی به درخواست های ارزیابی بالینی تجهیزات پزشکی وزارت محترم بهداشت دانست و گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از بررسی ها از جانب وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی تهران ارجاع می‌شود.
دکتر ناطقی با اشاره به انجام اقدامات اصلاحی به منظور افزایش بهره وری تجهیزات پزشکی و محاسبه میزان بهره وری هریک از تجهیزات پزشکی و سهم هریک از مراکز در پذیرش بیماران مربوط به هر دستگاه گفت: با حمایت های معاونت توسعه دانشگاه، عمر تجهیزات پزشکی دانشگاه روبه جوان تر شدن است.

  • گروه خبری : جلسات,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 256685
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی