معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1402/10/26 - 14:18
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 335
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

دکتر زهرا پناهی: تکریم مادر باردار و تجربه خوشایند زایمان طبیعی عامل موثری در موفقیت شیردهی و تمایل به فرزندآوری است

در راستای اجرای بهینه ماده 50 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در روز چهارشنبه 20 دی 1402 دکتر انسیه کتابچی، معاون برنامه ریزی، پایش و ارزیابی عملکرد دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ریاست جمهوری از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، در راستای اجرای بهینه ماده 50 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در روز چهارشنبه 20 دی 1402 دکتر انسیه کتابچی، معاون برنامه ریزی، پایش و ارزیابی عملکرد دبیرخانه ستاد ملی جمعیت ریاست جمهوری از مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید کرد.
دکتر زهرا پناهی، فلوشیپ پریناتولوژی و رئیس بیمارستان ولیعصر(عج)، دکتر فهیمه قطبی زاده، فلوشیپ پریناتولوژی و معاون درمان گروه آموزشی بیماری های زنان و زایمان، دکتر مریم دلدار، فلوشیپ کف لگن و رئیس بخش زنان و زایمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، مژگان اکبری، رئیس گروه مادر، نوزاد و مامایی معاونت درمان و زهره ملکی کارشناس سلامت مادران معاونت درمان در این بازدید حضور داشتند. در این بازدید، عملکرد بخش های اورژانس زایمان، پس از زایمان و تریاژ در زمینه سلامت مادران و نوزادان مورد ارزیابی قرار گرفت.
دکتر کتابچی همچنین با تعدادی از بیماران و مادران زایمان کرده به گفتگو نشست و وضعیت و رضایتمندی آنان را از ارائه خدمات زایمانی در بلوک زایمان بررسی کرد.
دکتر زهرا پناهی اظهار داشت: تلاش متولیان سلامت مادران و نوزادان در این مرکز، در راستای اجرای استانداردهای ابلاغی وزارت متبوع و ارتقای شاخص های سلامت مادران و نوزادان است. ایجاد تجربه خوشایند زایمان که عامل موثری در شیردهی موفق مادر و تمایل به فرزندآوری است از جمله اهداف این مرکز می باشد. آمار زایمان سزارین و طبیعی، توسعه زایمان بی درد، ارائه خدمات فوق تخصصی به مادران نیازمند مراقبت ویژه، کمبود تخت ها و تجهیزات در این مرکز از جمله مواردی بودند که توسط دکتر پناهی مطرح شدند.
دکتر زهرا پناهی و مژگان اکبری پیشنهادات و دیدگاه های خود را در زمینه توسعه فعالیت های بیمارستان در میان گذاشتند و خواستار مساعدت به منظور تسریع در زمینه بهره برداری از بخش فوق شدند.

مژگان اکبری ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی تهران در حوزه سلامت مادران و نوزادان و کسب رتبه نخست مدیریت شاخص مورتالیتی مادران باردار در سطح استان تهران به این موضوع اشاره کرد که بیمارستان امام خمینی (ره) یکی از مراکز سطح سه در دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و مقصد نهایی پذیرش، ارجاع و اعزام مادران باردار نیازمند مراقبت ویژه از سراسر کشور می باشد.

 

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 256857
مژگان  اکبری
تهیه کننده

مژگان اکبری