معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1401/03/21 - 09:45
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 172
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه هم اندیشی پزشکان کنترل عفونت

در جلسه هم اندیشی پزشکان کنترل عفونت، مدیر نظارت و اعتباربخشی گفت: با برگزاری جلسات فصلی با حضور پزشکان کنترل عفونت می توانیم گام های موثرتری در خصوص ارتقا اهداف کنترل عفونت دانشگاه برداریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه هم اندیشی پزشکان کنترل عفونت با حضور دکتر عزیز رسولی، مدیر نظارت و ‌اعتباربخشی، دکتر زینب صیامی، متخصص عفونی و ‌مشاور بیماری های عفونی معاونت درمان، مهناز هادی پور، کارشناس مسئول کنترل عفونت و پزشکان کنترل عفونت بیمارستان های دانشگاهی، روز چهارشنبه هجدهم اردیبهشت 1401 در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.
در این جلسه دکتر رسولی ضمن خیر مقدم و تقدیر از زحمات پزشکان کنترل عفونت بخصوص در زمان کرونا هدف از تشکیل جلسه را هم اندیشی درخصوص در جریان قرار گرفتن شاخص های کنترل عفونت، آمار بهداشت دست و ‌برنامه عملیاتی دانست.
مدیر نظارت و اعتباربخشی به موارد و‌ شاخص های کنترل عفونت که در معاونت درمان پیگیری شده است اشاره کرد و گفت: با برگزاری جلسات فصلی با حضور پزشکان کنترل عفونت می توانیم گام های موثرتری در خصوص ارتقا اهداف کنترل عفونت دانشگاه برداریم.
وی در خصوص تخصیص بودجه برای ایجاد اتاق ایزوله گفت: پیرو ‌مذاکرات انجام شده با معاونت توسعه، پیگیر این موضوع برای بیمارستان های بیش از چهارصد تخت هستیم.
دکتر رسولی به درخواست پزشکان کنترل عفونت مبنی بر اینکه بودجه ای برای پزشکان در نظر گرفته نشده است، قول مساعدت داد.
در ادامه دکتر صیامی خبر از برگزاری جلسات آموزشی برای پزشکان کنترل عفونت داد و گفت: اگر پزشکان کنترل عفونت در دپارتمان کنترل عفونت که در بیمارستان ها تشکیل شده است حضور فعالتر داشته باشند، آمارهای کمیته کنترل عفونت، ‌کمیته استوارد شیپ، ‌بهداشت دست و ... نظم بیشتری خواهد گرفت.
وی ادامه داد: پزشکان کنترل عفونت نقش مهمی در نظارت و پیشگیری از عفونت های بیمارستانی خواهند داشت.
در ادامه هادی پور، عملکرد و اقداماتی که برای ارتقا اهداف کنترل عفونت دانشگاه صورت گرفته را شرح داد.
وی همچنین آماری از شاخص ها اعم از وضعیت موجود عفونت بیمارستانی، بهداشت دست، آمار مواجهه شغلی، کمیته های کنترل عفونت و استواردشیپ ارائه کرد.
در پایان پزشکان کنترل عفونت از مشکلات و انتظارات خود از دانشگاه سخن گفتند و جلسه با پاسخ به سوالات شرکت کنندگان پایان یافت.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت نظارت و اعتباربخشی
  • کد خبر : 238822
مهناز هادی پور
تهیه کننده

مهناز هادی پور

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *