معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1401/04/13 - 04:48
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 199
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جلسه آموزشی چگونگی نحوه شستشوی تجهیزات پزشکی در بخش ها و ‌بخش استریل مرکزی

جلسه آموزشی چگونگی نحوه شستشوی تجهیزات پزشکی در بخش ها و ‌بخش استریل مرکزی، چهارشنبه هشتم تیرماه 1401 در تالار شهید مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور سوپروایزرهای کنترل عفونت و سرپرستاران بخش استریل مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، جلسه آموزشی چگونگی نحوه شست و شوی تجهیزات پزشکی در بخش ها و ‌بخش استریل مرکزی، چهارشنبه هشتم تیرماه 1401 در تالار شهید مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور سوپروایزرهای کنترل عفونت و سرپرستاران بخش استریل مرکزی برگزار شد.
دکتر علوی، مدرس کارگاه در خصوص اهمیت آلودگی زدایی و شست و شوی ابزار به صورت دستی در بخش های استریل مرکزی گفت: شست و شو و ‌استریل کردن ابزار می بایست به نحوی انجام شود که انقدر اطمینان داشته باشید که به خود اجازه دهید با آن ابزار چای خود را بهم زده و بنوشید در اینصورت شما تمامی استانداردها را رعایت کرده اید.
مهناز هادی پور، کارشناس مسئول کنترل عفونت در خصوص برگزاری جلسه آموزشی گفت: با توجه به اهمیت بخش استریل مرکزی برای پیشگیری از عفونت های بیمارستانی، برگزاری دوره نظری صد ساعته،‌ پایش عملکرد کارکنان بخش استریل مرکزی، بازدید از بخش ها در خصوص نحوه شست و شو و آالودگی زدایی هنوز در بیمارستان ها مشکلاتی وجود داشت و در‌ نهایت تصمیم به برگزاری کارگاه عملی گرفته شد؛‌ فیلم‌کارگاه ضبط و برای بیمارستان ها برای آموزش همه کمک بهیاران بخش ها که شستشوی اولیه را انجام ‌می دهند ارسال شد.
وی ادامه داد کارکنان می بایست برای حفاظت ایمنی هنگام شست و شو و آلودگی زدایی تمامی لوازم حفاظت فردی مانند گان، ‌دستکش بلند مناسب، شست و شو، عینک، ماسک استفاده کنند. باید درصورتیکه وسایل حفاظتی استحکام خود را از دست داده و پاره شده اند تعویض نمایند. در بازدیدها دیده شده که از دستکش لاتکس استفاده میکنند که استاندارد نبوده و خطر آلودگی را به همراه دارد.
جلسه با پرسش و پاسخ و کارگاه عملی به پایان رسید.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 238800
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *