معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

14 مهر 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1403/07/07 - 14:40
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 96
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

بررسی کارنامه عملیاتی بیمارستان مرکز طبی کودکان

نشست بررسی کارنامه عملیاتی بیمارستان مرکز طبی کودکان باحضور دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، سرپرست معاونت درمان، دکتر رضا شروین بدو، رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان، دکتر عزیز رسولی، مدیر نظارت و اعتباربخشی، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه و دکتر شیوا خوشنویس، معاون مدیر نظارت و اعتباربخشی، روز شنبه 7 مهر 1403 برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست بررسی کارنامه عملیاتی بیمارستان مرکز طبی کودکان باحضور دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، سرپرست معاونت درمان، دکتر رضا شروین بدو، رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان، دکتر عزیز رسولی، مدیر نظارت و اعتباربخشی، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه و دکتر شیوا خوشنویس، معاون مدیر نظارت و اعتباربخشی، روز شنبه 7 مهر 1403 برگزار شد.

دکتر گنجعلی خان گفت: برای تهیه کارنامه عملیاتی بیمارستان ها، بر اساس اهداف رو به جلوی دانشگاه، شاخص هایی را مطابق شرایط بیمارستان استخراج کردیم و بیمارستان ها رتبه بندی شدند و بر اساس این شاخص ها با یکدیگر مقایسه می شوند. بیمارستان مرکز طبی کودکان بیمارستانی با سابقه و دارای خدمات نوین در حوزه کودکان است و می توان گفت که خدماتی که در اینجا ارائه می شود، در هیچ کجای کشور این خدمات با این کیفیت ارائه نمی شود. دکتر بدو، سال ها در این بیمارستان تلاش کردند و به نتایج خوبی دست پیدا کردند و این نشان دهنده زحمات و تلاش های تیم مدیریت و رهبری بیمارستان است، تلاش ما این است که در مسیر تکامل قدم برداریم.

دکتر گنجعلی خان افزود: بیمارستان مرکز طبی کودکان بزرگترین مرکز اطفال ایران است که خدمات نوین در آن انجام می شود و امیدی برای مردم ایران است.

وی درخصوص رضایت آگاهانه از بیماران گفت: باید فرهنگسازی شود تا رضایت آگاهانه جزو شرح وظایف پزشکان قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه درخصوص مددکاری اجتماعی بیمارستان ها گفت: تلاش ما در معاونت درمان این است که مددکاران اجتماعی را بر بالین بیماران بیاوریم و شرح وظایف آن ها را از صرفا مسائل مالی خارج کنیم تا به کار اصلی خود یعنی مددکاری اجتماعی بیماران، ارتباط با سازمان های اجتماعی برای حل مشکلات بیماران، ارتباط با روانشناسان و حل سایر مشکلات مالی بیماران بپردازند.

دکتر رسولی به رعایت شست و شوی دست در اتاق عمل و کنترل عفونت تاکید کرد و گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که بحث شست و شوی دست قبل و بعد از ویزیت بیماران مغفول مانده که باید به آن توجه بیشتری شود و ضدعفونی بر بالین هر بیمار باید انجام شود.

وی افزود: در برخی از رشته های پزشکی لیست انتظار طولانی وجود دارد و باید این رشته ها را مشخص و برای آن ها برنامه ریزی کنیم.

سیمین رنجبران درخصوص نیروی پرستاری مرکز طبی کودکان گفت: این مرکز، جزو معدود مراکزی است که کارکنان از آن رضایتمندی بالایی دارند. با توجه به اینکه سختی کار در بیمارستان کودکان نسبت به بزرگسال بیشتر است، ولی در بیمارستان مرکز طبی کودکان، میزان رضایتمندی از کادر پرستاری، به نسبت بیمارستان های دیگر بهتر است. ما در تلاش هستیم تا نتایج خوبی برای کودکان ایجاد شود تا میزان رضایتمندی همکاران و بیماران از خدمات افزایش پیدا کند.

سارا صالحی، رئیس اداره ارتقای کیفیت و اعتباربخشی معاونت درمان ضمن ارائه کارنامه عملکردی بیمارستان مرکز طبی کودکان و توضیحاتی حول شاخص های هر محور، به وضعیت قابل قبول امتیازات و رتبه نهایی بیمارستان اشاره کرد‌.

وی خاطر نشان کرد: بدون شک ارائه آمار میانگین دانشگاهی در برخی محورها و شاخص ها برای اطلاع همکاران بوده و نمی تواند مبنای مقایسه مناسبی باشد، چرا که هر مرکز نسبت به وضعیت پایه خود مورد مقایسه قرار گرفته و هدف گذاری می شود.

دکتر علیرضا عبداللهی، رئیس اداره آزمایشگاه و تشخیص طبی معاونت درمان درخصوص آزمایشگاه این بیمارستان گفت: بر اساس بازدیدهای مکرر در زمان های صبح و شب، آزمایشگاه مرکز طبی کودکان عملکرد قابل قبولی داشته است. این آزمایشگاه علی رغم مسئولیت آموزشی که دارد و جزو معدود آزمایشگاه هایی است که از کارشناس تا فلوشیپ را تربیت می کند، از لحاظ درمانی هم عملکرد قابل قبولی دارد.

 

  • گروه خبری : جلسات,ویژه دانشگاه,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 279242
فائزه  فهیمی
نویسنده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *