معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

31 شهریور 1403 شنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/11/08 - 07:26
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 207
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

افتتاح دستگاه پیشرفته و مدرن MRI بیمارستان ضیائیان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران

دکتر قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح دستگاه MRI بیمارستان ضیائیان گفت: هزینه خدمت MRI در کشورهایی همچون امارات، ترکیه و کانادا هزینه 300 تا یکهزار دلار است در صورتی که یک مراجعه کننده با پرداخت هزینه ناچیز این خدمت را در کشورمان دریافت می‌کند و این توفیقی است که خدا قسمت کرده تا بتوانیم این چنین به ملت عزیزمان خدمت کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان ضیائیان، روز چهارشنبه 4 بهمن 1402 همزمان با ولادت امیر مومنان حضرت علی (ع) مراسم افتتاحیه دستگاه MRI این مرکز با حضور دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، حجت الاسلام مطلبی، نماینده ولی فقیه، دکتر سعید ناطقی، معاون درمان دانشگاه، دکتر سعید رضا جمالی مقدم، رئیس بیمارستان، دکتر کامبیز مرادزاده، مدیر برنامه‌ریزی مالی بودجه و پایش عملکرد دانشگاه، دکتر محمدسعید طاهری، معاون درمان بیمارستان، علی پیران، مدیر بیمارستان و جمعی از مسئولان دانشگاهی برگزار شد.
رئیس دانشگاه در این مراسم با تاکید بر اهمیت نظام سلامت در کشور گفت: نظام سلامت یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های هر دولت به شمار می‌آید و در قانون اساسی جمهوری اسلامی کشور ایران هم بسیار روی آن تاکید شده است.
وی در ادامه به دو بیمارستان ضیائیان و بهارلو اشاره کرد و گفت: این دو بیمارستان با توجه به تعداد تخت‌های محدود، ولی بهره وری کاری بسیار بالایی دارند به  گونه‌ای که حتی فراگیران پزشکی دانشگاه نیز برای امر آموزش تمایل بیشتری برای حضور در این دو بیمارستان دارند.
دکتر قناعتی در ادامه سخنان خود گفت:  یکی از کمبودهای این مرکز دستگاه  MRI بود که به لطف خدا تهیه و به این بیمارستان آورده شد؛ این دستگاه حدود ۴۵ میلیارد تومان قیمت دارد که با پیگیری های فراوانی که در راستای تهیه این دستگاه انجام شد از طریق WHO و وزارت بهداشت به رایگان به این مرکز برای ارائه خدمات درمانی به بیماران آورده شد.
وی در ادامه به نقش پررنگ خیرین در دانشگاه و کمک ۱۵۰۰ میلیارد تومانی این نیک اندیشان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت:  به هر حال وظیفه ما هم این است که با استفاده از منابع دانشگاه و در کنار این عزیزان آخرین و به روزترین تکنولوژی‌های روز دنیا را در خدمت مردم قرار دهیم،  شاید باور این موضوع برای برخی دشوار باشد ولی در کشورهایی مانند کانادا و انگلیس اگر بیماری بخواهد خدمت  MRI را دریافت کند باید حداقل ۳ تا ۴ ماه در نوبت قرار بگیرد ولی در کشور عزیزمان ایران مراجعه کننده بیشتر از یک هفته برای دریافت این خدمت آن هم در بیمارستان‌های دولتی در نوبت قرار بگیرد.
وی در ادامه گفت: هزینه خدمت MRI در کشورهایی همچون امارات، ترکیه و کانادا هزینه 300 تا یکهزار دلاری دارد در صورتی که یک مراجعه کننده با پرداخت هزینه ناچیز آن خدمت را در کشورمان دریافت می‌کند و این توفیقی است که خدا قسمت کرده تا بتوانیم این چنین به ملت عزیزمان خدمت کنیم.
دکتر قناعتی در ادامه ضمن قدردانی از رئیس بیمارستان برای خدمات ارزنده‌ای که به مردم منطقه ۱۷ در این بیمارستان ارائه می‌کند خطاب به همه مدیران گفت:  دوستان و همکاران عزیزم این خدمت توفیقی است که از طرف خداوند متعال قسمت ما شده است.
اگر یک بیمار در مراکز درمانی ما نجات پیدا کند و یا حتی مراجعه کننده‌ای که ۱۰ دقیقه کمتر معطل شود و مشکلاتش حل شود و با دلی خوش مراکز درمانی ما را ترک کند مطمئناً برکات معنوی آن، هم در این دنیا و هم در آخرت دست گیر ما خواهد شد.
وی در پایان این نشست گفت:  ان شاءالله با کمک خیرین و همچنین دانشگاه ساختمان نیمه کاره بیمارستان ضیائیان هم هرچه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد تا با اضافه شدن فضای 4 هزار متری، این مرکز با قدرت بیشتر به مردم ارائه خدمات درمانی کند.
در ادامه رئیس دانشگاه به همراه رئیس بیمارستان به بخش تصویربرداری این مرکز رفتند و پس از افتتاح آن از فضای این بخش بازدید کردند.
دکتر قناعتی پس از بازدید از فضای MRI این مرکز گفت: خدا را شاکرم که یکی دیگر از بیمارستان‌های دانشگاه به یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های MRI مجهز شد تا خدمت گیرندگان آن بتوانند به سهولت بهترین خدمات درمانی خود را دریافت کنند.
رئیس بیمارستان نیز در ادامه ضمن قدردانی از رئیس دانشگاه، معاونت درمان دانشگاه و دیگر مدعوین جلسه گفت:  بنده به شخصه  دست یکایک همکاران را می‌فشارم و می‌بوسم و از همکاری و حمایت شهرداری منطقه ۱۷،  نماینده ولایت فقیه، همکاران انتظامی و همچنین آتش نشانی کمال قدردانی را دارم که باعث شدند در حال حاضر بیمارستان ضیائیان با اضافه شدن دستگاه MRI خدمت بزرگ دیگر را به مردم شریف و شهید پرور منطقه ۱۷ ارائه کند و پرقدرت‌تر از گذشته به ارائه خدمات به مراجعین بپردازد؛ به جرات می‌توانم بگویم اگر کمک این بزرگواران نبود شاید در حال حاضر امکان ارائه این خدمات را نداشتیم.

  • گروه خبری : اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 257732
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی