معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

30 شهریور 1403 جمعه
  • تاریخ انتشار : 1401/04/25 - 07:53
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 53
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

ارزیابی عملکرد تیم اجرائی و پشتیبانی سفر زیارتی "اولین سلام" به مشهد مقدس

نشست ارزیابی عملکرد تیم اجرائی و پشتیبانی سفر زیارتی "اولین سلام" به مشهد مقدس و بررسی زیرساخت های لازم برای اعزام دومین گروه به شهر امام مهربانی ها، با حضور دکتر علی گنجعلی خان، مدیر تعالی بالینی امور بیمارستانی، کارشناسان اداره های بیماری های خاص و مددکاری اجتماعی و اعضای تیم درمانی و اجرایی اعزام شده به همراه بیماران به مشهد مقدس، در روز دوشنبه بیستم تیر 1401 در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست ارزیابی عملکرد تیم اجرائی و پشتیبانی سفر زیارتی "اولین سلام" به مشهد مقدس و بررسی زیرساخت های لازم برای اعزام دومین گروه به شهر امام مهربانی ها، با حضور دکتر علی گنجعلی خان، مدیر تعالی بالینی امور بیمارستانی، کارشناسان اداره های بیماری های خاص و مددکاری اجتماعی و اعضای تیم درمانی و اجرایی اعزام شده به همراه بیماران به مشهد مقدس،  روز دوشنبه بیستم تیر 1401 در سالن اجتماعات معاونت درمان برگزار شد.
دکتر گنجعلی خان گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان دانشگاه پیشرو، در کنار پرداختن به سلامت جسمی، همواره دغدغه سلامت روانی و اجتماعی افراد را داشته و دارد. با عنایت به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: ما می خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد، بیش از رنج مریض داری، رنج دیگری نداشته باشد،  این معاونت تلاش می کند در حوزه سلامت اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی بیماران خاص و صعب العلاج، با جلب مشارکت نهادهای گوناگون در راستای مسئولیت اجتماعی آن ها، شرایط خدمت رسانی شایسته برای بیماران را فراهم کند.
وی ضمن تأکید بر شرایط خاص روانی- اجتماعی که بیماران مبتلا به بیماری های خاص و صعب العلاج با آن مواجه هستند گفت: با توجه به طولانی بودن فرآیند درمان این بیماران، طبقه اقتصادی و اجتماعی این افراد تغییر کرده و کیفیت زندگیشان به تناسب آن تحت تأثیر قرار می گیرد.
مدیر تعالی بالینی امور بیمارستان ها افزود: از جمله بیماری های خاص و صعب العلاج، نارسایی مزمن کلیوی است که فرد به علت تداوم بیماری و درمان با دیالیز، نقش یک بیمار دائمی را در زندگی ایفا نموده و بیماری صدمات بی شماری را بر وضیعت فیزیولوژیک، روانی و توانایی عملکرد وی وارد می کند. بیماران تحت درمان با دیالیز به دلیل دیالیز مرتب، امکان مسافرت های طولانی مدت و برخورداری از تفریحات گوناگون در کنار خانواده را ندارند و این موضوع باعث انزوای روانی و اجتماعی آنان می شود. به همین دلیل بر آن شدیم تا شرایط و بستر لازم جهت ارائه حمایت های اجتماعی و رفاهی برای این گروه از عزیزان در ابعاد گوناگون از جمله هماهنگی در راستای سفر به شهر امام مهربانی ها فراهم شد.
در ادامه دکتر گنجعلی خان ضمن تشکر از اقدام ارزشمند تیم درمانی، اجرائی و پشتیبان این امر خیر که متشکل از کارشناسان معاونت درمان، پزشک و پرستاران مراکز درمانی، مجمع خیرین تجهیزات پزشکی کشور، هواپیمایی قشم ایر، خادمیاران آستان قدس رضوی منطقه یازده و سایر خیرین مشارکت کننده بود، خواستار ادامه دار بودن این امر خیر و خداپسندانه برای سایر بیماران خاص و صعب العلاج شد.
سپس دکتر خزاعی، کارشناس اداره بیماری های خاص ضمن تشکر ویژه از تمامی اعضای تیم درمانی و اجرائی که خالصانه و خادمانه پیش از سفر و در طول آن تلاش کردند تا آرزوی گروهی از بیماران تحت درمان با دیالیز زیارت اولی به مشهد مقدس محقق شود، در خصوص شرایط زندگی بیماران دیالیزی مطالبی را ارائه کرد. وی پیرامون زیرساخت های لازم برای اعزام دومین گروه از بیماران در راستای زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) توضیحاتی را بیان کرد و گفت: با توجه به محدودیت تعداد نفرات اعزامی، هماهنگی های لازم برای بررسی وضعیت زندگی دومین گروه اعزامی از بیماران تحت درمان با دیالیز زیارت اولی صورت پذیرفته تا با غربالگری های انجام شده، زائرین انتخاب شوند. وی ضمن اشاره به چالش های سفر پیشین تأکید کرد: با توجه به تجربه سفر پیشین تلاش خواهیم کرد از نظر کیفی و کمی شرایط و امکانات بهتری را برای بیماران در طول سفر فراهم کنیم. بر اساس چک لیست رضایت سنجی که توسط بیماران مشرف به زیارت تکمیل شده است، نتایج حاکی از رضایتمندی کلی این عزیزان از این سفر معنوی بوده است.
سلطانی فرد، رئیس اداره مددکاری اجتماعی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین گفت: هنگامی که شروع به بررسی زیرساخت های لازم برای سفر این بیماران به مشهد مقدس کردیم، دستمان خالی بود اما خداوند متعال معجزه وار افراد خیر و داوطلب را در مسیرمان قرار داد و ما با شما بزرگواران آشنا شدیم. علی رغم وجود چالش ها توانستیم با سربلندی، آرزوی این عزیزان را محقق کنیم و از این بابت شاکر خداوند متعال هستیم. سلطانی فرد افزود: هدف اصلی این سفر زیارتی، افزایش کیفیت زندگی بیماران تحت درمان با دیالیز بوده و برنامه ما این است که ضمن ادامه دار بودن اینگونه اقدامات که باعث رضایتمندی بیشتر بیماران می شود، در حوزه های درمانی، روانی و اجتماعی نیز بستر لازم را برای حمایت از بیماران فراهم کنیم. اتفاق خوبی که از نگاه من وجود دارد این است که همه ما با یک هدف مشترک در اینجا گرد هم آمده ایم و با تلفیق دیدگاه های علمی، مذهبی و معنوی تلاش خواهیم کرد تا در حد توان و با حمایت های شما در کنار بیماران خاص و صعب العلاج از شرایط سختی که بیماری به افراد تحمیل می کند، بکاهیم.
تنهاجو کارشناس اداره بیماری های خاص از دست اندر کاران حامی و مشارکت کننده در فراهم آوردن اسباب سفر این گروه از بیماران تشکر کرد و برای ادامه دار بودن همکاری های مشترک در این زمینه اظهار امیدواری کرد. در حاشیه این نشست، از اعضای تیم درمانی، اجرایی و پشتیبانی مشارکت کننده در کاروان زیارتی "اولین سلام"  تقدیر و تشکر به عمل آمد.
در پایان چالش های پیش روی اعزام دومین گروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهایی برای رفع آن ها ارائه شد.

  • گروه خبری : امور فرهنگی ,رویدادها و اطلاعیه ها,اخبار معاونت درمان
  • کد خبر : 238793
فائزه  فهیمی
تهیه کننده

فائزه فهیمی

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

ارسال نظر

نظر خود را وارد نمایید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *