نشست بررسی کارنامه عملکردی بیمارستان یاس
نشست بررسی کارنامه عملکردی بیمارستان یاس باحضور دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، سرپرست معاونت درمان، دکتر آرش جعفریه، رئیس بیمارستان یاس، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه، دکتر شیوا خوشنویس، معاون مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه و دکتر کاظم رهنما، مدیر بیمارستان یاس، روز دوشنبه 16 مهر 1403 برگزار شد.
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت درمان، نشست بررسی کارنامه عملکردی بیمارستان یاس باحضور دکتر علی گنجعلی خان حاکمی، سرپرست معاونت درمان، دکتر آرش جعفریه، رئیس بیمارستان یاس، سیمین رنجبران، مدیر پرستاری دانشگاه، دکتر محبوبه سادات ابراهیم نژاد شیروانی، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی معاونت درمان، دکتر شیوا خوشنویس، معاون مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه و دکتر کاظم رهنما، مدیر بیمارستان یاس، روز دوشنبه 16 مهر 1403 برگزار شد.
دکتر گنجعلی خان گفت: برای تهیه کارنامه عملیاتی بیمارستان ها، شاخص هایی را مطابق شرایط بیمارستان استخراج و بیمارستان ها رتبه بندی کردیم و مراکبر اساس این شاخص ها با یکدیگر مقایسه شدند. تغییر بیمارستان از حالت تک تخصصی به جنرال همت زیادی می طلبد که دکتر جعفریه با درایت توانست این کار را انجام دهد و با کمترین درگیری، به هدف خود رسید.
وی به پرستار پیگیر بیمار تاکید کرد و گفت: پیگیری بیمار یک امر موثر در پایداری سلامت بیماران است که باید در همه بیمارستان ها انجام شود.
معاون درمان دانشگاه افزود: بسیاری از آمبولانس های خصوصی، استاندارد نوزادان را ندارند و باید نقل و انتقال نوزادان را در دانشگاه استاندارد کنیم. باید تلاش کنیم کسورات پزشکان در بیمارستان تفکیک شود و کسورات هر شخص به خودش برسد تا بقیه پزشکان، کسورات پزشکان دیگر را ندهند.
وی درخصوص کمبود نیروی انسانی در بیمارستان گفت: جلسه ای با معاونت توسعه خواهیم داشت تا مشکلات نیروی انسانی بیمارستان حل شود. ما درحال بازنگری آزمایشگاه ها هستیم و امیدوارم بتوانیم دستگاه هایی برای آزمایشگاه ها خریداری یا جا به جا کنیم.
دکتر گنجعلی خان با تاکید بر انجام ویزیت مجازی توسط پزشکان گفت: در بیمارستانی که رزیدنت ندارد، انجام ویزیت مجازی به نفع بیمارستان، پزشک و بیمار است.
سیمین رنجبران درخصوص آموزش و پیگیری بیمار گفت: پرستار پیگیر بیمار بعد از ترخیص باید یک شخص ثابت باشد؛ در بیمارستان یاس باتوجه به کمبود شدید نیروی انسانی، درصد قابل قبولی از بیماران پیگیری می شوند.
سارا صالحی، رئیس اداره بهبود کیفیت و اعتباربخشی ضمن اشاره به اهمیت محورهای ایمنی بیمار، مدیریت حوادث و بلایا و حقوق گیرنده خدمت، توضیحاتی در خصوص شاخص های بهینگی خدمات گلوبال، خدمات بخش های بستری عادی و ویژه، هتلینگ پرستاری، اتاق عمل و بررسی تراز مالی ارائه کرد.
ارسال نظر