معاونت درمان

معاونت درمان

دانشگاه علوم پزشکی تهران

29 شهریور 1403 پنجشنبه
  • تاریخ انتشار : 1402/08/22 - 11:56
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 392
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

غربالگری فشار خون و دیابت کارکنان معاونت درمان

به مناسبت هفته ملی دیابت، غربالگری دیابت و فشارخون کارکنان معاونت درمان در روزهای یکشنبه 21 و دوشنبه 22 آبان 1402 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت درمان، در راستای تاکید بر ماهیت و میزان بالای سکته مغزی، افزایش آگاهی در مورد پیشگیری و درمان این بیماری، اطمینان از مراقبت و حمایت عاطفی و روانی بهتر از مبتلایان، هفتم آبان ماه (29  اکتبر) به عنوان روز جهانی "استروک" (سکته مغزی) نامگذاری شده است. از سوی دیگر فدراسیون بین‌المللی دیابت و سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به رشد روزافزون دیابت در دنیا، بیست و سوم آبان ماه ( ۱۴ نوامبر) را به نام روز جهانی دیابت نامگذاری کردند. بیماری دیابت امروزه یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی- درمانی و اقتصادی- اجتماعی جهان محسوب می شود. در این راستا برای تاکید بر اهمیت مراقبت دیابت، روزهای20 تا 26 آبان به عنوان هفته ملی دیابت نامگذاری شده است.

به همین منظور اداره پیوند و بیماری های خاص، با مشارکت اداره پرستاری معاونت درمان، غربالگری فشارخون و دیابت را برای همه کارکنان معاونت درمان در روزهای یکشنبه 21 و دوشنبه 22 آبان 1402انجام داد و در این غربالگری، به مراجعه کنندگان آموزش های لازم داده و مقرر شد افراد با ریسک بالا به درمانگاه های دیابت و فشارخون تحت پوشش معاونت درمان مراجعه کنند.

  • گروه خبری : اخبار مدیریت امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی
  • کد خبر : 251121
الهه نظری
تهیه کننده

الهه نظری